Twingly statistik

lördag 14 november 2009

Veckans fönster 58: Valfritt

Förra veckan kunde jag av olika skäl inte vara med i Fönstertemat, så det vara bara att hoppa över. Nu är det valfritt och på förmiddagen i dag, lördag, passade jag på att ta den här bilden från Entrévaruhuset som ligger inte så långt ifrån där jag bor i Malmö.
Jag kan inte låta bli att fascineras av det här bygget. Det är på något vis så mycket Malmö och det verkar inte lämna någon oberörd.
Rätt typisk är väl att det är Carolina Gynning som är reklamdocka för varuhuset.
Detta jättelika fönster är glasgången som förbinder den nybyggda delen av Entré med den nya del som är sammanbyggd med det gamla Hemköpshuset vid Värnhemstorget.
Kom hit och bilda er en egen uppfattning av detta märkliga bygge. Gillar ni det inte finns det roligare ställen i stan.
Fler fantasifulla fönster hittar ni på Susannes fotoblogg.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

6 kommentarer:

Della sa...

Stort är det och mycket mer fönster kan det väl inte bli.

Ninnie sa...

Stort o pampigt med så mycket fönster!

Mona sa...

Oj, ja det var enormt. Jag vet inte om man ser igenom eller om det är en spegling, men det är ett intressant hus som syns.

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Jag tycker att det var mäktigt och jag kan tänka mig att där upp efter glasgången går det att ta lite intressanta bilder.

Margareta sa...

Hej Åke, jag måste titta på ditt fönster. Det är som glashus numera. Väggar och fönster har samma material, vårt nya "fula" stadshus är ett glashus. Jag tycker inte det är snyggt.
Din gång i glas är en annan sak det är härligt att se ut åt alla håll. Fotot visar också det som finns framför i speglingen. /Made

Susanne sa...

Trots allt verkar du vara en aning fascinerad av det däringa entréhuset för jag tycker det förekommer ganska ofta på dina bilder. Själv har jag bara snabbt skymtat det från tåget och tycker inte det verkar vara något speciellt, men i din bild gillar jag att se hur man kan promenera där inne.