Twingly statistik

söndag 29 november 2009

Fototriss den 29 november: Bokstäver



Klockan har passerat midnatt och veckans nya tema för Fototriss är ute i luften.
Jag misstänker att en och annan suttit vid datorerna och väntat på detta, för redan ligger det några bidrag ute.
Temat är Bokstäver, och eftersom jag ska jobba hela söndagen och måndagen sällar jag mig till gruppen som lägger ut bidrag redan nu.
Det innebär inte att det behöver vara lastgamla bilder jag letar fram ur arkivet.
För så här ligger det till, nerifrån och uppåt:
1. Det kan bli fel ibland. Bokstäverna hamnar inte riktigt som de ska. För nog är det tänkt att det ska stå Design på denna skylt som jag fotograferade i fredags eftermiddag (det står Konst på andra sidan)?
2. Här har också bokstäverna trilskats. Fulöl har man ju hört talas om, men fulkorn?
3. Förr ristade älskande par sina initialer i trädstammar eller kanske på en klipphäll. De här små men vassa namnen hittade jag på en bänk i stan häromdagen.
Ja, mer blev det inte; en triss är en triss.
Men det finns ännu fler bidrag på temat att se här.

Jah Hollis

PS. Jag är medveten om att det kanske är mer ord än enstaka bostäver på mina bilder. Men flera bokstäver tillsammans blir ju ord. DS.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

51 kommentarer:

Marie sa...

Men??? Vad tänker folk på? Så mycket som bokstäver faktiskt förmedlar så borde väl ALLA lära sig använda bokstäverna på rätt sätt. Kul bilder!!!

Raz sa...

Desing är fin den.

B i r g i t t a sa...

Jag gillar också desing ;) Det tycker jag är en kreativ stavning och helt i tiden - Vilken snygg desing du har på bloggen!
:D

Menageriet sa...

Ha Ha! Du har alltid bra bilder på temat!
Jag gillar fulkorn bäst, men inte att äta.
Ha en skön söndag!

Gunsside sa...

Uansett, det er en kul fototriss du har ;)

Misswhatsit sa...

Rolig tolkning av temat. Kan inte säja att fulkorn låter frestande, men en snygg "desing" kan ju vara trevligt att titta på.

Megera sa...

Roliga bilder du tagit. Så tokigt det kan bli med när en bokstav utelämnas eller kastas om.

Della sa...

Kul att du hittat och fotat dom här orden. Jag vet inte varför, men jag tycker de tär så himla kul när sånt här blir fel.

cat sa...

Ja jösses vad det är kul och ibland pinsamt med alla dessa felaktiga skyltar. Tänk om man nu var ute efter "finkorn" då går man ju inte in där;)

Gammelsmurfen sa...

Det räcker inte att SE roliga skyltar, man ska ha kameran med sig också. BRA tematolkning!!

Livet på Citronodlingen sa...

Ajaj, stava fel gör vi alla lite då och då, men om man ska skriva något som många kommer att se kan det ju vara en bra ide att kontrollera att det blivit rätt en extra gång... kanske... ;o)

Jack sa...

Kul bilder, skarattade gott åt fulkorven!

Cumulunimbus sa...

Fulkorn lät inte som en höjdare men vilken tur att butiken kan erbjuda ett sortiment även för de mer specifikt kräsna kunderna...

Kul även att "pizza" ser ut att vara en underskrift, ungefär som när det står "... ... ... /personalen"

Ninni sa...

:D Jag älskar såna trilskande bokstäver...De förgyller verkligen livet. Men man funderar hur folk tänker som inte kollar upp hur ord stavas innan man tillverkar en skylt.

Princexswe sa...

Väldigt fin triss. Tänk va roligt man kan ha med bokstäver och så fel det kan bli ibland.

Anonym sa...

Så fel det blir.

Mats sa...

Står det verkligen LOTTO + KEVIN?

Det var jag inte beredd på!

Är det en malmögrön bänk = bonus!

Monica Sjögren sa...

Haha....Desing :)
Kanonfina bilder.

Znogge sa...

Min favorit blir den tredje bilden!

Anonym sa...

Kul bilder alla tre. Tyvärr ser man ju allt för ofta felstavade skyltar, men det felstavade gör att man kommer ihåg stället.

Doglady sa...

Gillar den bilden med texten "fulkorn" på, undrar hur de ser ut.

ormbunke sa...

Du har ögonen med dig när du är ute och tur att kameran var med. Kul bilder. Anita

Anni sa...

"När jag var ung och stark
skar jag ditt namn i bark,
nu är jag gammal och slö
nu pinkar jag det i snö..."

Snygg triss du fick till! Gillar både fulpizzan och desingen!

Dottern min gillar Beatles, Stones, Elvis, Bruce m fl, men favoriten är Tom Waits - visst är hon väluppfostrad!

Wickans värld sa...

Vi har nyss beställt pizza, synd jag inte beställde en med fulkorn!! ...fniss...
Bra bokstäver hos dig!

Photos by Storm sa...

Designskylten var en fullpoängare. Och vem vill ha en pizza med fula korn i. Bra och rolig triss/Lis

BP sa...

Klockrent. Love it!!! Å vem vill äta en ful korv;-)

Alla smutsiga detaljer sa...

Skönt att det åtminstånne var två till som läste FULKORV :-)

Olga T sa...

Uppmärksamt!! Så lätt att bokstäver hamnar fel och vilken skillnad det blir. Bra triss!

Erik "Semlan" sa...

Bara bättre och bättre, ha, ha. Fulkorn var rolig, började genast fundera hur pass fula sädeskorn är. Des-ing är klart intressantast, den skylten ser ju ut att ha kostat några spänn att göra. Hur som helst roliga bokstäver du bjuder på denna första advent. Blev det någon glögg?

Camilla (Rantis) sa...

haha... rolig Bokstavs triss där bokstäver trillat bort eller hamnat fel!

Dahlarna sa...

Kul bilder! Tänk vad fel det kan bli ;-)! Ha en bra vecka.

V.I.C.K.I.S. sa...

Roliga bilder! Fulkorven & Desing är ju kanonbra!

Resa med Herbert sa...

Hej!

Ja det vimlar av bokstäver ute på bygden och du har lyckats att fånga dom bra, alltid intressant att läsa dina förklaringar till bilderna.

Må fint önskar Irene

LEna Norgren sa...

Du har verkligen varit på hugget att hitta roligheter där ute i vimmlet....fulkorn tycker jag var en hit!!!!
Parkbänken lite svår att se vad det var, men helt klart bokstäver. Du gav mej iallafall inspiration till att gå ut och kolla in andra missar!

Paula sa...

Fulkorn den blir min favorit men fick allt läsa två gånger första gången läste jag fulkorv!!!

Lena/isklockan sa...

Roliga bilder. Bokstäver inristade på träd tycker jag är fint....kanske inte så värst fint på bänkar. Lena/isis

Monkan sa...

Haahaha! Gillar fulkorns-bilen! Sådant är det bästa jag vet: stavfel! Bra triss och alla tre bilderna var passande.

Monkan sa...

Oj, nu stavade jag själv fel såg jag! Haha! (bilden skulle det vara, inte bilen!)

Pillargontanten sa...

Gillar bänken bäst :O)

Malin sa...

Klart att ord är bokstäver. :-) Fina bilder på bokstäver i olika miljöer. Märkligt att de låter skylten sitta upp med den texten. Måste finnas en tanke bakom. :-)

Nukke sa...

Kanske det var Kost & Design för det finns en tidning för konst o desing o University of Art and Design. Det här var nog intressant. Bra hittat !

Pialotta sa...

Det finns många som inte är fullstavade här på vår jord.. Men lite roligt blir det allt av det.. herre min ge.. "Fulkorn" .. kul du hittar de här fotoobjekten:-))

Mia sa...

Alltid lika roligt med felstavning och du har lyckats med den biten!
Fastnade för "fulkorn" det blir min favorit i din fina triss!
Kram/Mia

Skogens drottning sa...

Hmmm... jo man kanske ska läsa skyltarna innan man sätter upp dom :)

Härliga bilder hur som helst!
Ha det gott!

Barbro S sa...

Ja, det är ju du som är experten på dialekterna där nere, men visst finns skåningarnas r också nere i halsen, så inte är de så tydliga (som vi här i norr :)). Roliga skyltar du hittat, kul triss.

Annie sa...

Jag tror träden läker trots min lilla vandalisering.. Kärlek är ju trots allt kärlek ;) Fin triss förresten, påhittigt med bänken..

Anonym sa...

Oj. Jisses! Jag tror det mesta är sagt i kommentarerna ovan. Men fula korn är säkert ett påfund av EU :-D
Tack för dina kommentarer hos mig. :-)

Unknown sa...

Trevlig bilder, skulle helt klart plats på http://skyltat.se/

Och visst är DES-ING utanför ett av museerna i Ystad, tror bestämt att jag går förbi där varje dag!

Lina ♥ C´est la vie sa...

Kul bilder! Helt klart. :)

ViDu sa...

Tack för titten. Kul bokstäver du har hittat. Desing är bra! Fulkorn också.

rebecca sa...

Bra triss...och rolig!
Desing vad bra haha.