Twingly statistik

fredag 6 november 2009

Jah Hollis bättrar på biljettförrådet


I morgon kommer sångerskan Oumou Sangaré till KB i Malmö och vi är några stycken som ska dit och kolla in henne. Jag misstänker att det kommer att vara värt de futtiga 250 kronor biljetten kostade.
Och i samma veva som jag inhandlade dessa biljetter upptäckte jag att man just släppt biljetterna till Rod Stewarts konsert på Malmö gamla stadion i midsommarveckan nästa år.
Rod Stewart ja. Den där kostymklädde (Londonfödde) skotten som bor i Los Angeles och gödslar oss med skivor med gamla amerikanska schlagersånger.
Fast det stämmer inte riktigt in på min Rod Stewart. Han var en gång en lysande sångare med The Steampacket, Jeff Beck Group och inte minst med The Faces.
Han som gjorde en rad mycket bra soloskivor innan han smittades av någon slags discofeber och försvann in i glitterdimmorna.
Nu har jag handlat upp mig på ett gäng biljetter till konserten i Malmö (de dyraste i det man nu kallar The Golden Circle) i hopp om att i alla fall få en liten skärva av den gamle rock´n´soulsångaren Roderick Stewart som jag aldrig sett live.
Så som han lät i videon här ovan tillsammans med sina Faces.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Inga kommentarer: