Twingly statistik

söndag 1 november 2009

Fototriss den 1 november: Fruktigt



Ja, så var det november och månadens första inlägg på bloggen blir en fototriss.
Jag jobbar både söndag och måndag, så det lär inte bli många tillfällen till att ta några bilder.
Jag förlitar mig i stället på mitt väl använda arkiv för att hitta tre bilder på veckans tema: Fruktigt.
Bilderna är, nerifrån och upp:
1. Någon slags fallfrukt från ett träd som står ett stycke från mitt hus. Det är frukter som ingen bryr sig om, antar jag och som hamnar på marken tillsammans med skräp från McDonald´s och liknande.
2. Hoegaarden, ett mycket fruktigt belgiskt öl. Prima sommardricka.
3. En frukt-, cider-, juice- och vinägerhandlare i Dublin. Köper man vissa varor ur sortimentet får man en fri shot whiskey på köpet. Mera sådant!
Ha en fortsatt trevlig helg och gå in och kolla fler fruktiga fototrissar här.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

45 kommentarer:

Pialotta sa...

Ett mycket fruktigt öl;-) ja kanske det ja.. visste inte att öl kunde vara fruktigt, men tydligt är det så.. den bilden får en extra poäng till dig:-)

Marie sa...

Hoegaarden är ett öl jag gärna väljer på krogen - alltså en bild jag gärna väljer här. Frukt... ansvärt gott...

Marie sa...

ps. Glömde säga att jag har 2 sådana glas hemma efter en "stoppa-ner-i-fickan-runda" för ett par år sedan... ds.

Anneli sa...

Det där ölet blev jag väldigt sugen på! Säger som Pialotta: Visste inte att öl kunde vara fruktigt så nyfiken är stooor nu!

ha en fin söndag!

Erik "Semlan" sa...

Belgarna är duktiga på öl, öl av alla de slag. Trodde först det var cider. Ha, ha, på trälådan syns bonusdrickat. Håller med, mer sådana fiffiga initiativ. Svårt se på fotot vad för märken killen bjöd på. Men det spelar mindre roll, irländsk whiskey är gott! Fallfrukten är ett ganska tragiskt foto. Jag väljer David Llewellyn's stånd. Fina färger, mycket att läsa av på fotot. ;-)

Ellas Inspiration sa...

Kul tolkning på temat!!

Mvh

Karin

sinneskatten sa...

Visst känner jag till Lemontree.
öl är för det mesta gott men den sorten har jag inte smakat!

Jane sa...

Kul blandning av fruktiga bilder! Att få sig en liten "virre" när man handlar skulle aldrig förekomma i vårt land ...
Ölsorten har jag aldrig testat, men det ska jag nu :)
Trevlig söndag!

Olga T sa...

Det var en annorlunda triss:)
Ölen blir min favvo!

Princexswe sa...

Äpplen är alltid gott. Mittenbilden frestar mest.

cat sa...

Intressant triss där det fruktiga ölet blir favorit:)

Pillargontanten sa...

Jag, En Wiskeyshot, skulle inte sitta fel :O)
Kul bilder!

Margareta sa...

Fruktig triss med stor bredd. Både öl och vin och annan dryck kan vara fruktig. I år har det varit många som låtit sin frukt bli fallfrukt. Jag tycker inte om öl med bäska utan föredrar en ljus sort./Margareta

Resa med Herbert sa...

Hej!

Ja inget går upp mot en god fruktig öl en varm sommardag.

Må fint, önskar Irene

Johanna - Fotoblogg! sa...

Sköna bilder du har valt i din triss! Öl-bilden är min favorit. Eller kanske den första.. Fina är dom i alla fall! :)

Anni sa...

Belgisk öl är inte fy skam och jag som just varit på ost- och ölprovning har fått upp smaken för den kombinationen - det trodde jag väl aldrig!
En Kriek och Roquefort - vem hade trott att det skulle vara gott ihop?

Gunvor sa...

Fin och annorlunda triss! Ölen låter spännande.

Marie sa...

Snygg triss. Jag tar en öl tack ;-)

ViDu sa...

Ölen ser så god ut att den blir veckans favorit.

Bitten sa...

Kul triss. Ölen gillar jag mest.
;-D

Anne-Lie sa...

Fruktigt värre med andra ord - tar väl likt många andra här en zip på ölen;-))

Lasseivomma sa...

Bra gjort att få in en öl i trissen. Såklart att öl kan vara fruktigt. Kreativ triss på dagens tema...Tack för den.

Wickans värld sa...

Haha, en shot som bonus! Det var inte illa!! Den butiken skulle jag gärna provhandla i!

Anonym sa...

Det var en varierad fruktkompott. Ölen ser så himla god ut.

Nollan sa...

Jag gillar öl, nästan alla förutom just fruktiga. Men bilden gillar jag ändå, känner liksom inte det fruktiga via ögat!

Veronica sa...

Kortert från Dublin, såg intressant ut. Iskalla juicer skulle nog passa mig fint nu som ligger och kämpar mot grisfebern. =) Hoppas att du klarat dig.

Robert sa...

Bild två får bli favorit här idag, det vattnas lite i munnen :-P

V.I.C.K.I.S. sa...

Din fruktiga fototriss va klart annorlunda... gillar faktiskt fallfrukten, den har liksom flera betydelser. Mvh Vickis

Anna Hammar sa...

Fin fruktig triss med en bra tolkning.. den får mig törstig...

Sommarträdgården sa...

Fruktigt i olika former!

Eva-Marie sa...

Är absolut ingen ölkännare så det där med FRUKTIG öl var nytt för mig! Trevlig triss var det. Ha det bra på jobbet.

Kerstin sa...

Annorlunda och bra triss. Har inte smakat just den sortens öl men jag litar på dig att det är fruktigt. Jag är ju lite svag för en kall öl så den blir min klara favorit.
Ha en fin vecka.

Mona sa...

Jag har visserligen aldrig smakat fruktigt öl, men det ser synnerligen läskande ut!

Nettan sa...

Kul triss du visar!
Det fruktiga ölet måste jag prova någon gång.

Ha det gott // Nettan

Nukke sa...

2.blir min favorit !!!! men alla var fruktiga :)

Nina sa...

Cool med ölen, annorlunda tolkning!

Christer sa...

Ohh, mittenbilden är min favorit! :-)

Agneta sa...

Kul ställe du har hittat på första bilden. En fin bild med mycket fruktigt att se.

Lena/isklockan sa...

Tack för påhälsningen på min blogg. Rolig tolkning du har på din. Fruktigt öl....hm det var nåt nytt. (L) Lena/isis

Charlotta sa...

Fruktigt i flera variationer. Jag gillar nog ölen bäst. :)

Lisa sa...

Fina bilder, lite annorlunda men väldigt fruktiga...

Barbro S sa...

Varierad fruktighet, roligt att få följa med på dina resor. väljer Dublinbilden som favorit.

Ida sa...

Skön säljare som bjuder på shots :) han blir min favvo :)

AH sa...

Ölbilden var en bra variant på veckans tema. Det märket är dessutom en god dryck och visst har du rätt i att det har en fruktig smak.

christina sa...

Jag väljer ölen, känner mig lite törstig!!