Twingly statistik

söndag 22 november 2009

Fototriss del 72: Tema Skön



Tiden går och det är redan dags för ännu en Fototriss.
Efter en djupdykning i det fula förra veckan är det dags att visa något vi betraktar som Skönt. Ja, temat är Skön.
Jag kommer inte med några nya bilder och jag kommer inte med bilder som visar direkt fysisk eller ytlig skönhet.
Jag har förvisso många bilder på sköna människor jag känner och är vän med, men de får förbli anonyma i det här sammanhanget.
I stället visar jag, nerifrån och upp, saker som ger mig en skön känsla eller upplevelse.
1. Bra musik, här representerad av amerikanska The Hold Steady på Lilla Vega i Köpenhamn, är en skön och svårslagen upplevelse i verkliga livet.
2. Att hälla upp öl har de gjort till en skön konst på köpenhamnska ölhaket Halvfemseren. Minst tolv minuter tar det att hälla upp en sådan här skönhet och det kan vara läge att ta en liten flasköl medan man väntar.
3. Jag vet inte vilka flickorna är som sitter på gräset under den kaukasiska vingnöten (ett skönt namn på ett skönt träd) intill Gotlandsbåtarnas tilläggsplats i Oskarshamn. Men det verkade ha det skönt tillsammans; goda vänner på resa, lediga och fria och som kan ta sig en stund att sitta och äta lite under trädet. En skön känsla.
Mer bilder på temat Skön hittar ni här.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , ,

62 kommentarer:

ElinsPhoto sa...

Tre sköna tolkningar och visst håller jag med om alla tre :)

sinneskatten sa...

Att ta en öl tillsammans med goda vänner det är en skön känsla.

Princexswe sa...

Skön triss du bjuder på. Tänk va mycket som är skönt här i livet när man börjar titta efter.

Cumulunimbus sa...

Temat kan verkligen presenteras på många olika sätt. Tycker att du har lyckats fint med att fånga flera bra aspekter av skön! Kan för övrigt tipsa om Akkurat på Hornsgatan i Stockholm - ett skönt ölställe i hufvudstaden!

ViDu sa...

Tack för titten och kommentaren på min blogg. Dina bilder är verkligen sköna. Den ölen en varm skön sommardag... SKÖNT!

Paula sa...

Sköna tolkningar
Tolv minuter wow!
Visst blir hon glad av att höra att mamma tycker så om henne. Men mamma är alltid en mammma.

Eva-Lena Sjösteen sa...

Riktigt sköna tolkningar och jag är helt med dig i resonemanget om var och en av dem :)

Doglady sa...

Fint tolkat till temat, ölbilder ser inbjudande ut, den blir min favorit.

cat sa...

Dina bilder innehåller verkligen en skön känsla alla tre:)

Kjell E sa...

Verkligen variation på sköneten, men man kan uppleva den från olika håll i varje bild.
Skugga en varm sommardag finner jag mest skönt.
I England förr i tiden, så lät man träd stå kvar ute på åkrarna så att tjänstefolket skulle kunna få skugga, eller kanske regnskydd.

Anna tassar in.. sa...

Vingnöten..underbart..och bara det att det är nära Gotland gör det mer än underbart..

Camilla (Rantis) sa...

Sköna känslor du förmedlar i din triss!

Anette sa...

Japp, det ser helt ok ut allting! Skönt! /Anette

Barbro S sa...

Att sitta under ett så vacker träd verkar helskönt, håller också med om att ölen ser speciellt sköna ut, drack en igår efter bowlingen, men en vanlig som jag fick hälla upp själv :).

Marie sa...

Underbara sköna öl, måste nästan krävas en barista för att åstadkomma något sådant. Vad kan motsvarigheten till barista vara på ett ölhak?

Cecilia Artista sa...

Sköna bilder på sköna saker. Tänk att det ska ta 12 minuter att hälla upp ölen! Men den smakar kanske jätteskönt och gott sedan.

Min favorit blir dock den härliga kaukasiska vingnöten (underbart namn). Det är nog skönt att sitta där och ha picnic!

Nollan sa...

Kan inte annat än hålla med dig om det sköna i din bildserie. Musik går nästan inte att leva utan, öl vore åtminstone tråkigt att leva utan och trevlig samvaro (under vackra träd dessutom) är skönhet på riktigt!

kaxi sa...

Den ölen ser ut att göra skönt där den till slut hamnar. Härlig skrogga och snyggt fotat med ljuset.

Anonym sa...

Härliga tolkningar!

imsy sa...

Jag är en sådan där tråkig typ som inte dricker alkohol och får tinnitus av hög musik. Men sitta i skuggan varma sommardagar är en favoritsysselsättning.

Tornevall sa...

Helt klart sköna, speciellt gillar jag faktiskt den översta med trädet. Det är lite så man själv vill tillbaka till sommaren igen när man ser den. :)

eva b sa...

Sköna bilder på veckans tema. Gillar bild två! Snygg krona!

Pialotta sa...

Skön stämning i dina foton alla tre.. att njuta och ta tillvara på det sköna här i livet.. så borde alla få chans att göra:-)

wicca sa...

Dina bilder förmedlar en skön stämning. Blir väldigt sugen på en kall öl, men pga graviditet är det långt dit än... Fin bild på ölglaset i alla fall.

Anonym sa...

Tre sköna situationer visar du här. Tjejerna under trädet har det verkligen skönt, trodde inte det var ett foto från Sverige. Där ser man ...

Rajson sa...

Sköna stunder jag kan skriva under på.
Det där med ölen var imponerande, en extra öl inder tiden är nog ett måste!

Misswhatsit sa...

Tycker du har en skön tolkning av temat. Att njuta av tillvaron och det man har omkring sig är viktigast av allt. Fina bilder är det också.

Majsan sa...

Det här var ju sköna bilder. Att sitta under ett träd och få lite skugga är jätteskönt! En lagom kall öl en varm sommarkväll är inte heller så tokigt.. Min favoritbild blir första... den underbara skuggan under det otroligt vackra trädet!

Unknown sa...

Morrn.

Tre sköna bilder, med olika teman.
"Halvfems" är inte det 90?
Imponerande skum på biran.

Ha de bra.

Hasse A

Jack sa...

underbara bilder, åtminstonde de två jag kan se... Jag har ofta problem med er som ligger på Blogger, kanske inte kompatibelt med metro?? Ha de gott

LEna Norgren sa...

Håller fullständigt med, både musik, picknick och en härlig öl är skönt!

Charlotta sa...

Tack för din kommentar. Sitta i skuggan under ett träd är verkligen skönt. Och gärna en öl till musik i en lugn och rofylld miljö. :)

Anonym sa...

Sköna bilder! Jag gillar speciellt ölbilden i mitten, ett riktigt konstverk med skummet!

Photos by Storm sa...

Ölen var fantastisk. Ser ut som den är toppad med grädde. Men hur gott vore det? Ha det bra/Lis

Veronica sa...

Klockrena sköna underbara bilder på dagens tema. Ipcknicken där såg ut att vara hur underbar som helst =)

Olga T sa...

Flickorna såg jag aldrig förrän jag läst texten men trädet tittade jag på. Vilket skönt träd!!
12 min. för att hälla upp en öl?? Då får man beställa i tid:)

Anna Hammar sa...

Det ser skönt ut alltihopa men jag faller mest för trädet med de sköna namnet där det oxå ser väldigt skönt ut att vara.

V.I.C.K.I.S. sa...

Alla tre foton är speglar sköna stämningar, kan inte välja, men det måste jag väl inte?

Resa med Herbert sa...

Hej!

Du är en skön lirare du, som kan konsten att ta till vara de sköna känslorna i livet.

Må gott, önskar Irene

Lavynnia sa...

Er som deg, og elsker å sitte under skyggen av et tre, spesielt om sommeren;) Fine bilder!

Takk for kommentar, ble glad for det:) Ha en fin mandag!

Anni sa...

Sköna bilder!
Ölet fick mig att tänka på en gång för mycket länge sedan när jag och han-som-blev-min-man beställde öl på en liten restaurang i en vinort i Rhendalen. Vi trodde att något blivit fel, för vi fick dem aldrig. Kände oss väldigt utlämnade och som dumma turister (beställa öl i vinområdet!!).
Ack så vi bedrog oss!
Vi fick in de läckraste charkuteritallrikar och - just det - öl upphälld på rätt sätt!

Ingrid sa...

Så härligt sköna bilder. Din mittre är jag verkligen imponerad av, tänk att få till ett sånt skum.

Tack för din kommentar hos mig och varmt tack för din röst!

Ha en bra vecka!/Ingrid

anemonen sa...

Här ser de ut att ha det skönt. Svalt under trädet. Nej jag tog inte illa upp alls. Lite kritik måste man tåla, och det är väl det man lär sig av, eller hur? Konstruktiv kritik kallar jag det.

Monkan sa...

Vilken bra tolkning av temat! Namnet på trädet var verkligen skönt och det såg mysigt ut att sitta där.

hundenstina sa...

Skööööna bilder allihopa!!!
Min favorit får bli bilden med trädet.
... visst är det härligt att sitta under ett vackert trä och njuta av medhavd mat och dryck!!!
Tittar man sen upp mot trädets krona kan man njuta av det som efterrätt.

Maria Berg sa...

Skall bara byta ölet mot vin sedan njuter jag också av det sköna - sänder dig en Award på min allt kan grönsak blogg - dock är inte inlägget ute än, kommer snart, MB

mmarcus - en 15årig killes liv i fotografier sa...

sv. man tackar :)

Ingrid sa...

Andra bilden blir min favorit fast jag inte gillar öl.
Gubben älskar öl...han njuter av det.
Kram Ingrid

Monica sa...

Kanon!! Jag gillar ölen :)Man blir onekligen frestad.

Foto Cicci sa...

Tack för din kommentar! Och coola ölglas, de gillar jag!

Fia sa...

Det var ett imponerande skum på ölen. Det blir min favoritbild, för jag håller med om att det är en skön konst att hälla upp en öl på rätt sätt.

Malin sa...

Verkligen saker som förgyller livet alla tre. :-)

Nina sa...

Mittenbilden blir min favvo, ser varm och inbjudande ut!

Mona sa...

Skönt att njuta av livet. Gillar ölbilden. Gäller dock att inte vara allför törstig när man beställer...

Maria sa...

Livet har sannerligen sina sköna studer...å du har fångat en del av dom på ett super sätt.../ Maria

Nukke sa...

Skönt, smakar gott och bra musik ! :)

Ida sa...

Tack, jag håller med om dina skönisar oxå :)

Skogens drottning sa...

Ölen såg skönt ut - blev törstig - och jag som inte ens tycker om öl :)

Ha det gott!

Lillebror sa...

Rocky har en klockren kommentar till den här typen av långsam öl som jag bara måste länka till.

Om vingnöten kan tilläggas att det finns ett vackert bestånd om 6-7 stycken i Mellanhedsparken. Ta gärna en sväng förbi och njut.

Törnebohms Hotspot sa...

Tja ölen tackar jag inte nej till *L*

Mia sa...

Trevlig Triss med så fina förklaringar till dina bilder!
Kan inte motstå att välja den inbjudande ölen som favorit!

Bildgatan sa...

Sköna tolkningar och jag förstår vad du menar med att hålla upp den långsamt. Eftersom jag inte är någon stor ölkännare, men gillar det, så tyckte jag nog det gick en aning långsamt första gången man var på ett ställe där tog sådan tid, vet inte om det var tolv minuter men när man vill ha något så ...

Jag har fått för mig att det beror lite på ölen hur långsamt den ska hällas upp.