Twingly statistik

lördag 28 november 2009

Veckans fönster 60: Randigt

Veckans fönstertema är Randigt och vissa nätter när jag åkt hem från jobbet den här veckan har regnet forsat ner och gjort att bilrutorna varit randiga som av tårar. Men sådant är svårfotograferat, speciellt inifrån bilen samtidigt som man kör och det är mitt i natten.
Så jag hänger mig fast vid mitt senaste favoritobjekt, Entrévaruhuset vid Värnhem, där det var Idolhysteri nyligen:
http://sydsvenskan.se/malmo/article568926/Idolerna-kom-till-Malmo.html
I ett av de stora fönstren på andra våningen sitter det några olikfärgade ljusslingor som ger ett lite randigt intryck. Sedan är ju hela fasaden randig med.
Fler Randiga fönster hittar ni här.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

8 kommentarer:

Susanne sa...

Haha, redan när jag läste din kommentar visste jag vilken byggnad jag skulle hitta här. Hade inte tänkt på den som randig, men jag har ju inte som du tittat närmare på den. :)

De färgade ränderna livar ju upp bland alla de regngrå ränderna i byggnaden. Och så ser jag en färgad skylt med "Lekland" - har de sådant också? Var det där de lekte "Idol"? :)

Tack för din röst förresten. Får se vad som händer i kväll, om det blir något pris eller inte.

Har du egentligen åldern inne för att bli nominerad? :)

Jah Hollis sa...

Med råge. :-)

Della sa...

Tänk vad mycket du kan få ut av detta intressanta Entrévaruhus...! Trodde nog det skulle bli något därifrån. Alltid lika kul att se vad du har hittat på. :)

Rajson sa...

Stilrent och snyggt!
Det gäller att se det snygga i det tråkiga!

B i r g i t t a sa...

Här går nog ränderna aldrig ur :)

Ninni sa...

Även om jag inte är så mycket för färgade ljusslingor så piggar de onekligen upp den här fasaden. Snyggt foto av en ganska trist byggnad!

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Det var nog det randigaste hitintills, fast inte den snyggaste byggnad jag sett. =)

Mikael K sa...

Jag tänkte på det härom dagen. Byggnaden verkar anskrämlig, men ditt foto är fantastiskt fint.