Twingly statistik

måndag 22 april 2013

Hundra hus 2013: Nr 23 Restauranghus i Kirseberg




Hus nummer 23 i min serie bidrag till Susannes fotoutmaning Hundra hus 2013 är ett ganska anonymt hus i Kirseberg (på Backarna) i Malmö.
I ärlighetens namn vet jag inte så mycket om huset, men lade märke till en ny skylt på det när jag hade vägarna förbi häromdagen.
I huset har under den tid jag bott i Kirseberg, några kvarter därifrån, legat ett antal matställen/restauranger som serverat mat ur olika internationella kök.
Det är bara det att huset har aldrig sett inbjudande ut som restaurang, trots en maffig klängväxt på baksidan och en minimal uteservering.
En gång för många år sedan var jag inne för att köpa hem något att käka, och fick väl en aversion direkt på grund av att en del av lokalen var ockuperad av högljudda fyllon som hinkade bira och sluddrade och skrek.
Jag fruktar att fyllona ingår i inredningen och att alla innehavares goda intentioner stupar på det.
Även om man nu säger sig servera Indian Cuisine.

Jah Hollis 

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

5 kommentarer:

Eva sa...

Jag tycker du ska gå in o kolla hur det är nu! Indisk mat är ju heller aldrig fel tycker jag.

Elisabeth sa...

Vilka mysiga hus! =)

Svar: Ja det hoppas jag med. Fast skulle de neka så går vi vidare till hyresnämnden, för det finns inget som säger emot att bytet skulle gå igenom. Så packat är vad vi har gjort hela helgen =)

Mona sa...

Så trist med alla fyllon. Baksidan av huset ser inte så lockande ut. När bladen kommit på den enorma växten kanske det ser annorlunda ut. Men när jag ser huset framifrån tycker jag det är riktigt coolt. Får visionen av en amerikansk småstad när jag tittar på huset.

Susanne sa...

Den där klängväxten stjäl ju all uppmärksamhet. Ser ut som ett långt hår.

Precis som Mona skriver så får jag också en känsla av småstad i USA. Fast det skulle kunna vara Eslöv också. :)

Pysselfarmor sa...

Huset liksom "tar över" omgivningen eftersom det är låga hus bredvid. Ser på kommentarerna att det är flera som får känslan av småstad i USA och det fick även jag....litet sådär "halvkusligt skumt" hus ;-)