Twingly statistik

fredag 26 april 2013

Veckans fönster nr 222, den 26 april: Optimistiskt


Då var det dags för Veckans fönster hos Susanne igen och eftersom jag själv hittat på temat, Optimistiskt, och blivit så fint presenterad hos Susanne så har jag ju lite att leva upp till.
Efter lite tänkande kom jag på hur jag skulle lösa uppgiften (jag hade inte funderat ut det långt i förväg), även om jag också spanade lite efter andra alternativ.
Men jag höll mig till plan A och här är min bild: Optimistorkestern som alltid är på marsch bland alla fönstren på Södergatan i Malmö.
De är riktiga optimister, spelar i ur och skur ledda av Tamburmajorskan och står ut med att småbarn klättrar på dem.
En fin förebild tycker jag.
Här är fler bilder på temat.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

23 kommentarer:

Anita - Malta sa...

Åhh. vad nyfiken jag var på vad du skulle hitta på som gav oss andra detta knepiga tema ;-)
Plan A gör sig helt perfekt. Optimistorkestern på marsch i Malmö! Spelar i ur o skur och gör både vuxna o barn glada. Tack för den glädjekicken ;-) En härlig bild på de något udda optimistiska figurerna.

Susanne sa...

Jaaa, självklart val för en "ingrodd malmöit från Oskarshamn". :)

Optimistorkestern med fönstren bakom är ju så speciellt för Malmö. Där står ju jämt massor av turister och fotograferar den.

Klimakteriehäxan sa...

Bara namnet Optimistorkestern räcker ju för att man ska gilla ditt bidrag! Kul att läsa lite om dej - och kul att du tittade över!

BP sa...

Du kunde inte ha upplevt bättre till ditt eget tema måsta jag säga! Bra gjort Jah!!!

Å tack för att du "keep your fingers crossd. Kram!

Della sa...

Mycket trevlig bild tycker jag. Snyggt!
Ditt temaval var lite klurigt så man fick verkligen tänka till. Tack för det!

Stare Ström sa...

Kul med ett tema där man för anstränga de små grå för att hitta lämplig bild! Roligt att läsa om dig hos Susanne. Och ditt val av bild, som Malmöit, är givet mitt i prick!

Violen sa...

Optimistorkestern! Det sprudlar av glädje när jag hör namnet! Skön bild!
Roligt att få dig presenterad hos Susanne! Men det var ett klurigt tema du valde. Det krävde mycket tänkande.

Leena sa...

Optimistorkestern var en nyhet för mig men jag är ju inte så ofta i Malmö heller. Men det blev klockrent till temat, och tur väl det - för dig!

Anonym sa...

Ja men visst, klart de gubbarna ska vara med! Tack för det trevliga temavalet :0)

ulla laiho sa...

Barn är ofta optimistiska och ser möjligheterna - en klätterställning får se ut hur som helst ... klurig bild om man inte vet att figurerna kallas Optimistorkester.

Carl-Axel sa...

Roligt att läsa om dig. Min far var en gång VD för Farbriksaktiebolaget Skandinavien som var granne med Arbetet. Jag har också haft många kontakter med tryckeriet Framtiden. Jag brukar alltid stanna till och glatt betrakta Optimistorkestern när jag vägarna på det hållet.

Ingrid sa...

Så väl du löst din uppgift med optimistorkestern framför de vackra skyltfönsterna.

Ha en skön helg och tack för din kommentar hos mig!
Kram, Ingrid

Erik Semlan sa...

När jag och familjen besökte Malmö och barnen var yngre så tyckte de mycket om optimistorkestern och ville passera förbi paraden varje dag under våra Malmöbesök.
Väcker trevliga minnen att återse den roliga skulpturgruppen på ditt fönsterfoto. :-)
Ser att barnen verkar gilla att närstudera skulpturerna. Kul att de tål det. Precis så kan det gärna få vara med offentlig konst, tycker jag.

fotobrus.se sa...

Detta har jag missat i Malmö. Härlig bild!

Anna Filipendula Rudbeckia sa...

Men så härligt..musik ska byggas utav glädje..så heter det ju. Jag älskar gatumusik i alla former.

Så trevligt det var att läsa om dig hos Sassa. Intressant och väldigt fint skrivet tycker jag.

Det var ett härligt tema du levererade med.

larans sa...

Perfekt bild till ett perfekt och intressant fönstertema...men det är klar, så bra blir det ju när man själv får välja. roligt att få veta mer via susannes presentation.

Anita A sa...

Optimistorkestern - perfekt namn, ute spelar i alla väder! Jag får allt ta en tur till Malmö när jag besöker släkten i Skåne i sommar.

Ninnie sa...

Å, de där statyerna är ju så härliga! Man blir glad av att se dem, perfekt bild till veckans optimistiska tema!

Kicki sa...

Ja, vad ska man säga? Det ser ut som paraden i tomteverkstan och jag blir glad av allt jag ser i bilden!
På måndag börjar projekt arbetsrum och jag ska visa före och efterbilder och mellanbilder!:)

Linnéa sa...

Säger som Susanne, plan A var bra. Snacka om i "ur o skur" det verkar ju vara en riktigt optimistisk orkester. Kul att du fick välja tema!

Kakan sa...

Passar verkligen till temat...
Vårkram Kakan

Anni sa...

Tänk att jag aldrig sett dessa spelglada musikanter! Vilket klockrent foto till ditt tema!
Gillar särskilt att det faktiskt klättrar en flicka på en av musikanterna när du knäpper bilden.

Anni sa...

Japp, nu ser jag! Grabben var inte riktigt lika tydlig ;-)