Twingly statistik

lördag 3 juli 2010

Veckans fönster 91: Täckt

Det är varmt i Malmö nu, närmare 30 grader skulle jag tro och jag har ett par fönster öppna för att få luften att röra sig i min lägenhet.
Egentligen borde man väl gå ut i det fina vädret, men som alla vet är det bara Mad dogs and Englishmen som ger sig ut i solen mitt på dagen.
Snart möts också Argentina och Tyskland i kvartsfinal i Fotbolls-VM och det är ju också något man borde se.
Men till att börja med ska jag lägga in veckans fönster som enligt Susanne, som står för detta fototema, ska vara täckt.
Och även om många fönster står öppna i värmen är de också täckta med gardiner eller persienner. Så även mitt bidrag, flera fönster som finns på en ganska ny byggnad på gamla Kockumsområdet i Malmö.
Fler täckta fönster hittar ni här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

8 kommentarer:

Cecilia Artista sa...

Det var mörka täckta fönster på den byggnaden. Snygg vinkel och härligt blå himmel, precis som idag!
Kockumområdet känner jag igen.Det var väl där som Bo01 var. Jag var där två gånger - mycket intressant!

Susanne sa...

Känner igen byggnaden, men minns inte exakt var den står. Och visst är himlen härligt blå även i verkligheten idag. Jag har faktiskt stått med kameran lyft mot den hela eftermiddagen ute på flygfältet där en hel drös gamla flygplan for förbi i rask takt i en fin flyguppvisning. Detta trots att jag varken är hund eller engelsman. :)

Och så ser jag att Argentina förlorade stort. Nu hoppas jag på det andra latinamerikanska laget i kväll. Det hade väl varit kul att se Uruguay möta Paraguay i final (eller till nöds bronsmatchen)? :)

Eva Nygren sa...

Fräck bild, den gillar jag. Skarpa färger. Hade det inte varit för motivet så hade jag kunnat tro, av ljuset att döma, att det var på Bornholm. Men så ser inte byggnaderna ut på den ön. Icke, sa Nicke.

Malin sa...

Häftig och färgstark bild! Snyggt!

Pysselfarmor sa...

Snyggt! Och det är så roligt med dina bilder och din blogg...du har alltid en berättelse med röd tråd för dina bilder....spännande att läsa!

Rune sa...

Liker dette, spennende virkning av fargene.

Pumita sa...

Det ser riktigt modernt ut... men inte så himla trevligt. Snyggt foto dock!

På tal om den matchen, jag tyckte liiite synd om argentinarna. Inte för att de är mina favoriter men ändå. Jag går fortfarande och hoppas på Spanien fast de inte har övertygat precis.

Ninni sa...

Läckra färger, det orange (-a??) mot den blå himlen. I dessa dagar är det klokt att täcka fönstren ja. Även här hos mig i Portugal låter vi gardinerna eller jalusierna vara fördragna på dagarna. Det verkar vara lika varmt hemma i Sverige som det är här.