Twingly statistik

söndag 18 augusti 2013

Fototriss 226, 18 augusti: Så ser det ut där jag är




Så var då Fototriss äntligen tillbaka till alla fototrissares stora glädje.
Temat är det med jämna mellanrum återkommande Så ser det ut där jag är. Och i Malmö, där jag befunnit mig i stort sett hela sommaren så här långt, var det inga problem att hitta motiv.
Malmöfestivalen drog igång i fredags och i år har jag kastat mig ut i den med hull och hår i sällskap med många underbara vänner och bekanta.
Här ser ni, uppifrån och nedåt:
1. Susanne Hultman som håller i fotoutmaningar som Veckans Fönster och Hundra hus 2013. Hon är ju också en, i mitt tycke, mycket duktig och engagerad fotograf som medverkade i utställningen Linan 2013 i parken vid Malmö Stadsbibliotek på lördagseftermiddagen. Jag tog tillfället att titta på hennes fina bilder av arbetskamrater och en del annat, och inte minst att få träffa henne i verkliga livet vilket jag inte gjort med så värst många bloggare hittills.
2. Museispårvägen i Malmö som luftade sin fina vagn och som hade hållplats intill parken vid Biblioteket.
3. Cody Chesnutt, amerikansk soulartist som spelade på Posthusplatsen på kvällen, och som var en upplivande bekantskap som jag kan rekommendera alla att lära känna via exempelvis Spotify eller kanske på en livescen om det ges tillfälle. Suveränt bra musik!
Fler bilder på temat hittar ni här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

54 kommentarer:

Anneli - A'la Foto sa...

Titta på vackra bilder, träffa bloggvänner och lyssna på bra musik! Låter härligt alltihop! Bra tolkat!

Ha en skön söndag!

Flanören... sa...

Fin blandning från ett soligt Malmö, lördagen den 17 augusti.
Väl, att man vårdar de rester av spårvägen som finns kvar.
Ha det gôtt.

Stare Ström sa...

Det är något speciellt med festivaler! Hoppas ni klarar er undan regn!

Olga T sa...

Trevligt med festivaler i augusti som håller sommaren vid liv ett tag till. Kul att se hur Susanne ser ut!

Nukke sa...

Härliga bilder och de varierar, berättar olika saker ! Har du sett spårvagn i Helsinki. De är där in everyday use o dom är härliga, o dom kör ganska fort också. Musiken hör till sommaren och i livet i älmänhet.

Trevlig söndag :)

Violen sa...

Härliga bilder från attraktioner i Malmö! Gillar festivaler, då händer det en massa kul saker!
Ha en skön söndag!

Bitten sa...

Det ser mycket härligt ut!

Pysselfarmor sa...

Så härligt du har det! Festivaler det är grejer det för en som fotograferar.... ;-))

Tant Otto sa...

Fint.. du har det där du är!

Min fotogen sa...

Fin triss med olika aktiviteter från
Malmö !

Beppan sa...

Fina bilder från din helg! Skoj med fotoutställning - och att träffa en bloggvän! Kul att den fina spårvagnen får komma ut och lufta sig. Påminner om dem som finns i Lissabon - i drift...

Mina fotostunder sa...

Så fint med festival och utställningar!

Peranders sa...

Härliga bilder! Verkar vara en trevlig festival det där.

Charlotta sa...

En aktiv helg i Malmö. Kul när det händer saker och man måste ge en stor eloge till alla som engagerar sig men också till alla besökare.
Ha en fin fortsättning på helgen!

ormbunke sa...

Vilket kul sätt att hänga upp bilder.
Vilken bra omväxlande dag. Ha de gott

Leovi sa...

Nice pictures, it refreshing that outdoor photo exhibition, love it!

Lena och Tommy sa...

Vilka härliga bilder!

KajsaLisa sa...

Kul och varierat, du hann med mycket, häftig konsertbild

Veiken sa...

En perfekt triss! Liv i luckan och träff med en bloggare. Kan det bli bättre?

Anna Filipendula Rudbeckia sa...

Det händer grejer i din stad minsann så härligt det måste vara att få ta del av allt o lite till..så fin triss du satt ihop med mycket innehåll.

Della sa...

Ingen brist på motov där inte. :) Vad kul att du träffade Susanne, som jag också tycker är en mycket duktig fotograf.

AXart sa...

härliga motiv!
Bild på lina, kul ide.

AX

Monica o Jacob sa...

Härligt att ses irl inte ofta man gör det med bloggare.
Man kunde bygga spårvagnar förr i tiden och lite soul är ju aldrig fel får leta upp honom på tuben.
Ha en bra vecka

Linda sa...

Fin tolkning och bra trissat

anemonen sa...

Det låter som en toppenhelg. Vad trevligt det är att träffa bloggare IRL. Ha en fin söndag afton.

miss_cat sa...

Vackra bilder som tagit tillvara på dagen!

Janne sa...

Fantastiska härliga foton o bra tolkat triss ,,,,,Mvh Janne

Mias Mix sa...

Så kul med fotoutställning och att få träffa Susanne! Spårvagnen slår dock allt! Så söt och fin! Ha en fin kväll!

BP sa...

Vilken varierad och fin festival på din hemmaplan. Lär nog förbli avis ett tag framöver här;-)
Kul att du fick träffa Susanne irl! Har inte heller träffat många bloggare irl, å vissa är man ju faktiskt riktigt nyfiken på.
Toppen triss som speglar en helg som du har varit supernöjd med verkar det som!

ulla laiho sa...

Man måste beundra bloggare, som håller i olika utmaningar, som Hundra hus, veckans fönster, och triss.

Du hade en trevlig helg i Malmö!

Göran sa...

Vilken härlig spårvagn!

Maria Lundmark Hällsten sa...

Du verkar då ha haft fullt upp, och fina bilder till trissen hittade du också.

Anonym sa...

Definitivt mera sommar hos dig än hos mig i Timrå/Sundsvall
Tantmammamatte.blogg.se

Rajson sa...

Hoppas solen fortsatte och skina så fint resten av festivaltiden!
Kul att du fångade alla vår fönster drottning på bild! Tackar lite extra för detta!

Margareta sa...

Vilken härligt variationsrik triss med trevliga aktiviteter. Har aldrig träffat någon bloggare, men visst är jag nyfiken på en hel del - hur skulle det se ut om vi träffades, skulle det vara lika kul som att synas genom bloggarna? Det finns en hel del frågor kring detta, man (åtminstone jag) bilder sig en klar uppfattning om personerna.

I Luleå har vi närlinjen, men vet inte om det bara är för pensionärer - ringlinjen låter som att man kanske kan ringa efter den vid behöv. Skulle vara bra här då jag ser att vår oftast går tom.

Sista bilden var verkligen läcker och för mig en helt okänd artist - får söka på spotify.

Ja, du har verkligen helt annorlunda bilder än mig - gillar dina.

Kerstins foto sa...

Vad kul att få träffa en bloggvän och att hon dessutom visade sina bilder får ju ses som en bonus. Härliga bilder från din stad där det alltid verkar hända mycket.

Linnéa sa...

Häftigt JAH, Åke, kul att du träffade Susanne, gillar hennes fönsterteman o bilder men hinner inte alltid lägga in p.g.a. tidsbrist. Du är en riktig Malmöit, gillar dina bilder.

Ha en fortsatt bra vecka!

jonna d sa...

Vilka härliga bilder alla tre. Ser verkligen ut som en trevlig festival med något för alla. Sista bilden blir min absoluta favorit.
//jonna d

Scaniatjejen sa...

Sista bilden var kanonläcker! Verkar som en trevlig festival, kul idé med bilder på lina.

Karoleen sa...

Ser ut som en härlig festival i Malmö, jag var på Augustifestivalen i Norrköping i helgen. Inte lika stort som i Malmö kan tänkas men bra ändå =)

Elisabeth sa...

Härligt du haft det =)

Marit Johansson sa...

Så roligt att träffa en "bloggkompis" öga mot öga :) sånt skulle jag gilla!

Anita - Malta sa...

Det var väldigt vad trevligt det låter och syns hos dig i Malmö !! Att träffa andra bloggare "öga mot öga" tyckker jag låter väldigt spännande. Man har ju ofta skapat en egen bild och själv tycker jag mig "känna" väldigt många jag aldrig träffat och förmodligen inte kommer göra heller.
Den fina vagnen var verkligen väl värd att ta med och sista bilden är en fullträff. En härlig triss med andra ord !!

Kicki sa...

Linan hade varit intressant att se men bor lite långt ifrån! Fint trissat!

Tomtan sa...

VArierad och fin triss!

Annemor sa...

Lekker triss og jeg ble veldig begeistret for "musikkbildet ditt" toppskudd :)
Ha en flott dag.
Mormor

Sanna sa...

Fullt upp! Fin triss. :)

Anonym sa...

Alltid roligt att se andras världar i samma stad som jag lever i. Tack för titten. Och tack för kommentar hos mig. Ha en skön kväll!

Ma sa...

Vackra fototrissbilder från Malmö. Det såg riktigt mysigt ut...

Anonym sa...

Vackra bilder även från Malmö, ser ut som att du har haft en trevlig dag med både utställning och konsert

Anni sa...

Fint väder och fina upplevelser, vilken härlig dag du hade!

Jag kikar alltid på dina bidrag till Hundra hus, men avstod själv från att delta eftersom jag insåg att det skulle bli övermäktigt. Du är strong som kämpar på! Så här i efterhand är jag extra glad över mitt beslut att avstå med tanke på den bloggsemester jag ägnat mig åt under sommaren (men jisses, så mycket jag har att skriva om nu!).

Tack för din värmande kommentar!

Åke sa...

Trevlig helg du hade :) Och vad kul att få träffa en bloggvän :)

Gilla sa...

Det var ju trevligt att se hur det ser ut hos dej. Fina bilder som vanligt.

Sv: Jag tycker inte om hösten, men våren är min bästa årstid. Men hösten närmar sig ju nu. Tyvärr.

Kram/Gilla

Anonym sa...

Åh vad kul! Blir lite avis ;) Hade också velat träffa Susanne :)