Twingly statistik

lördag 17 augusti 2013

Veckans fönster 237, den 16 augusti: Huvudlöst


Jag hade redan tagit min tänkta bild till avsnitt 237 i Susannes fotoutmaning Veckans fönster, denna gång med temat Huvudlöst.
Så väntade jag på bussen och under tiden kom denne huvudlöse man och lastade in saker i sin bil.
Jag fick en chans till rätt bild och jag tog den med mobilen utan att han, tror jag, märkte det.
Och fönstret har han ju bakom ryggen.
Det första jag tog får ligga kvar i arkivet.
Fler bilder på temat finns här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

13 kommentarer:

KajsaLisa sa...

Du fixade temat perfekt, glöm inte att säsongens första triss släpps i natt.

Violen sa...

Kul bild! Tala om att vara huvudlös i trafiken!
Ha en skön lördag!

BP sa...

Hahaha! Visst är det kul ibland att vänta på bussen!!! Man hittar de mest konstiga huvudlösa motiv:-)
Toppen fångad:-)

larans sa...

Hoppas att denna huvudlösa man har en chaufför med huvud! Kul ocfin bild, fångad i precis rätt ögonblick.

Anna Filipendula Rudbeckia sa...

Ja men du där fick du till temat så pass bra så..härligt jobbat.

Stare Ström sa...

Snyggt fixat- och det är alltid bra med en bild i reserv!

Leena sa...

Hmm, hoppas han har huvudet med sig när han startar bilen igen. Fast vaket av dig att ta en bild för temat. Det är extra kul, tycker jag som mest rotar i arkivet.

Anonym sa...

Men du, det där var ju hur smart som helst. Huvudlöst och inkognito samtidigt ;0) Bra fångat!

Susanne Hultman sa...

Hehe, det gäller att få fram kameran i rätt sekund eller mobilen då som i ditt fall. Fast din kamera är ju inte så stor den heller och borde gå snabbt att få fram, till skillnad från min stora.

Kul att du kom och tittade på mina fördelar och nackdelar idag. :)

Pumita sa...

Haha, du hade verkligen flyt med den bilden! Roligt och snabbtänkt!

Olga T sa...

Stänger någon dörren blir han huvudlös också....men det hoppas vi inte. Kul motiv till temat!

Anita - Malta sa...

Så fyndigt ! ..och snabb var du med kameran. Alltid bra att ha några bilder kvar i reserv i arkivet. Men jag undrar ju alltid hur den bild du inte valde ser ut ?? Ha en skön fortsatt söndag.
Du glömmer väl inte att skylta. Det var ju ett tag sen tror jag. Kan avslöja att Pumita kokat ihop att Skylten ska börja på B den här söndagen :-)

llh sa...

Kodak moment...och du lyckas fånga det. Du har min eloge!