Twingly statistik

måndag 12 augusti 2013

Veckans fönster 236, den 9 augusti 2013: Avklätt


Här kommer så, efter mycket om och men, mitt bidrag till Veckans fönster 236 med temat Avklätt.
Förseningen beror väl mest på att jag under några dagar känt mig lite ”låg”, inte varit i form, haft någon större lust, att ta mig för saker överhuvudtaget.
Så är det i bland och då är kanske inte den första prioriteringen att ge sig ut och leta bilder till ett, lite knepigt, fototema.
Inte heller hittade jag något i arkivet att kanske skruva till. Men framför mig har jag hela tiden haft mitt oputsade köksfönster som alltför länge nu varit avklätt de köksgardiner som det normalt ska prydas av (just i detta nu är det dessutom både sol och regn på en gång utanför).
Fler bilder på temat är redan inlagda av andra deltagare här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

10 kommentarer:

Anita - Malta sa...

Jamen det där var ju en väldigt fyndig tolkning. Helt perfekt och hemma fanns ditt avklädda fönster hela tiden utan att du tänkte på det.
Inget vidare att känna sig "låg" och inte ha lust till varken det ena eller det andra. Vet hur det känns. Hoppas du fått tillbaka lite av din inspiration och dessutom njuter av regn och solblandat väder i Malmö ;-) Ha en trevlig fortsatt vecka hursomhelst :-)

Pumita sa...

Alldeles avklätt utan gardiner och alldeles perfekt! Blir lite avundsjuk på att du kan öppna ditt köksfönster så där, superbra när man ska vädra.

Tråkigt att höra att du tappat orken! Då får man ta en dag i taget tills det vänder... för det gör det. Alltid! Sköt om dig! :)

BP sa...

Perfekt Jah! Att putsa fönster är totalt värdelöst! En regnskur tilsammans med lite blåst räcker för att fönstren ser precis lika skitiga ut som innan.
Å avklädd är det också. Helt i min/vår smak förresten. Gardiner är bara dammsamlare = de måste tvättas ofta = extra arbete.
Vår lägenhet är totalt befriad från både gardiner och mattor - ok då en trasmatta (i bomull) på hallgolvet då...

Ingrid sa...

Det var väl en helt ok tolkning, för visst ser fönstret väldigt avklätt ut.

Ungdomar bryr sig många gånger inte om att sätta upp gardiner, men det ser bra kalt och naket ut utan dem.

Hoppas att du snart känner dig piggare. Det kanske är en tidig höstdepression som slagit till?
Kram, Ingrid

Susanne Hultman sa...

Ja, där kom ditt bidrag till slut. Du brukar inte missa så jag undrade allt lite, men här kom förklaringen. Hoppas du blir "hög" igen snart och lämnar lågheten därhän. ;)

Avklätt fönster har du då definitivt där hemma. Du får väl klä på det snart.

Jah Hollis sa...

Vilka trevliga och vänliga kommentarer. Och så olika syn på det där med gardiner! :-)

Violen sa...

Perfekt avklätt fönster alldeles inom räckhåll! Ibland är det enklare än man tror att hitta ett lämpligt motiv!
Hoppas du piggnar till igen så att inspirationen kommer tillbaka!

Anonym sa...

Gillar ditt fönster. Tycker att persiennerna ger en häftig effekt, det gröna därutanför liksom väcker nyfikenhet. Hoppas inspirationen återvänder snart, man kan inte vara på topp jämt.

Erik Semlan sa...

Har själv aldrig haft ett sådant där "vik-fönster" som du har i köket. Men vet att de finns i Malmö. Höll på att falla ut genom ett likadant fönster när det vek upp sig och jag lyckades börja falla ut ur hotellrummet och hamna med överkropp och huvudet på utsidan av hotellet, sex våningar upp. Kuslig upplevelse! Tur några greppade mina ben och höll mig kvar i rummet.
Perfekt naket, avklätt köksfönster. Tvätta fönster är ingen direkt favoritsysselsättning för mig, men det blir fint när fönstret är rentvättat.

Klimakteriehäxan sa...

Ack ja - fönsterputs, eller snarare utebliven sådan ... mina fönster skulle verkligen behöva kläs på ... dags för mörkläggning kanske?!