Twingly statistik

fredag 23 augusti 2013

Veckans fönster 238, 23 augusti 2013: Valfritt


Nytt, och ännu en gång Valfritt, fönstertema hos Susanne.
Jag har upptäckt att det finns en massa fotomöjligheter när jag står och väntar på bussen här ute på Lundavägen i Malmö.
Denna gång ett butiksfönster som sedan länge är utan någon fungerande butik på insidan.
Det innebär tydligen att fastighetsägaren fråntar sig allt ansvar för att hålla fasad och fönster rena.
Det är sorgligt att man ska behöva se eländet varje gång man väntar på bussen.
Fler bilder på temat finns här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

18 kommentarer:

Della sa...

Kul med speglingen så man får känslan av att vara med och vänta på bussen.

Violen sa...

Så är det lite varstans men du fick en snygg bild med fina speglingar!

Leena sa...

Ja, jag ser ju att vi har helt olika motiv och vinklar för vårt fotande! Därför är det extrakul att se dina foton, från miljöer som jag sällan rör mig i.

Anna Filipendula Rudbeckia sa...

Hela grejen är så kul tycker jag vi fönsterdiggare har full koll på vad man hittar på i fönstervärlden. Jag brukar oxå tänka skärp er..håll snyggt i o kring fönster.

BP sa...

Nu ser jag inte att fönstret är skitigt, jag fastnar på den fina speglingen i stället.
Kul att du också har upptäckt "charmen" av att stå på en busshållplats och vänta på bussen. Om man bara tittar upp eller ner hittar man hur många fotoobjekt som helst, speciellt sådana ingen normal människa utan kamera aldrig skulle se.

Anita - Malta sa...

Förfärligt vet jag inte om jag kan hålla med om. Tycker om speglingen och kan riktigt känna hur det kan vara att stå där och vänta på bussen. Perfekta tillfällen att plocka fram kameran och ta några bilder. Alltid kommer de till användning på nåt sätt. Som nu ! Ett perfekt bidrag. Men jag förstår att det är sorgligt att behöva se detta ofta och att det du ser är något som vi andra inte ser. Självklart borde det åtgärdas. Ha en skön helg i Malmö !

larans sa...

Det här med veckans fönster kanske sprider sig och får fastighetsägarna att skärpa sig!

B i r g i t t a sa...

Ja det kan jag förstå men du lyckades ju få blicken att vandra till ngt trevligare ;)

http://budapestcityphoto.wordpress.com/2013/08/23/test-in-the-air/

Linnéa sa...

Det syns inte att fönstret är skitigt, men visst är det lite bedrövligt med misskötsel. Speglingen är så fin så det blir den jag ser.

Ha en god Malmöhelg!

Anonym sa...

Hur som helst så fick du till en kanonfin bild till veckans fönster. Gillar hela kompositionen! Snyggt :0)

Semester & Mat sa...

Ja man kan få se både det ena och det andra i väntan på bussen, tydligen i fönster också.
Speciell bild.

Ha en fin lördag!

Pysselfarmor sa...

Ja vi kan ju tycka att det är en vacker bild med fin spegling, men du som ser det varje dag och på nära håll kanske inte tycker det är så charmerande ;-)
Trist när man låter byggnader/lokaler förfalla så.

Pumita sa...

Rolig spegling du fick till där! :) Håller med om att fastighetsägaren har ett ansvar för renhållning men samtidigt har jag fullförståelse för att de tröttnar på klottrare och annat löst folk. Usch, så trist!

Freja sa...

Fast bilden blev väldigt läcker, så nu gjorde fönstret nytta igen!

Stare Ström sa...

Rent nog för att ge fina speglingar att tita på under din väntan på bussen!

Klimakteriehäxan sa...

Som en tavla! G;r nog v'ntan p[ bussen kortare!

Annemor sa...

Hvilken fin speiling du fikk.
Flott å se.
Ha en fin søndag.
Mormor

Anni sa...

Men det speglar sig bra i smutsiga fönster - fast det gör det nog i rena också ...