Twingly statistik

onsdag 14 augusti 2013

Min bil blev min ark i den lokala syndafloden


OK, efter sommarhettan har vi nu gått in i en regnperiod här i Malmö.
Inte för att det verkar vara risk att det ska regna i 40 dagar och 40 nätter, men nog var det likt en lokal syndaflod när jag gav mig ut sent på förmiddagen i dag.
Visst, jag väcktes tidigt av att ett monsunliknande regn piskade mina fönster så att det kändes som om någon rasslade med järnkättingar mot fasaden.
Jag lyckades i alla fall somna om, och när jag sedan skulle i väg och handla såg det väl hyfsat ut på nederbördsfronten.
Men när jag skulle stoppa ner ett par kassar i bagageluckan till bilen (för kommande transport till återvinningen) brakade det loss och ett formidabelt skyfall kastade sig över mig. 
Jag hade tänkt bege mig till busshållplatsen, men syndafloden tvingade mig in i min bil, min egen ark.
Där satt jag till det, lika plötsligt som det börjat, slutade regna. 
Kanske var mina synder därmed förlåtna.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

5 kommentarer:

Ingrid sa...

Nu är det verkligen oro i atmosfären. Här har det just mullrat av åska och för en stund sedan kom det en ordentlig skur och jag fick nöjet att se min gröna plastslang rulla ut över gräsmattan.

Ha en fin onsdagskväll!
Kram, Ingrid

ulla laiho sa...

Vi fick en åskskur här i Ösmo på eftermiddagen men inte mer än 11 mm regn. Rolig regnbild!

BP sa...

Vi har haft samma sak här, väldigt lokala syndafloder dessutom. Men tackar regnet nu att du har helt plötsligt fått skinande rena fönster och en blänkande bil;-) Guldtvättar för bilar kostar ju skjortan!

Della sa...

Jag tycker verkligen att du ska ta det som ett tecken på att allt är förlåtet. :)

Haydee sa...

Vilken fin bild! :)