Twingly statistik

söndag 25 augusti 2013

Fototriss 227 den 25 augusti 2013: Randigt




Veckans tema i Fototriss är Randigt.
Och av diverse randiga skäl och rutiga orsaker har jag lite svårt att ta mig ut och fota nya bilder just nu.
Tur då att jag tog en massa användbara foton under Malmöfestivalen som pågått hela den gångna veckan.
Uppifrån och nedåt:
1. Den maliske musikern Bassekou Kouyate och hans band Ngoni ba var en av festivalens många musikaliska höjdpunkter. Bandledaren och hans hustru, sångerskan Amy Saco bar randiga varianter av scenklädseln (BK under sin mantel).
2. Ett annat suveränt afrikanskt band, Sean Kuti & Egypt 80 i aktion på Stortorget.
3. En festival utan öl är ingen festival (om man nu inte ogillar öl naturligtvis) som här på Hamnmästarens biergarten.
Fler randiga bidrag hittar ni här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

58 kommentarer:

Flanören... sa...

Ränderna går aldrig ur.
Pilsner med så klart!
Trevliga bilder, det är så man får lust att ta några dagar i Malmö nästa år, under festivalen.
Ha det gôtt.

Monica o Jacob sa...

Haha öl trodde det var saft;-)
Härligt med en randig musikalisk triss.

Violen sa...

En randig festivaltriss, så kul! Klart att det ska vara en öl när det är fest!

Monica o Jacob sa...

Den ser god ut;-)

Peranders sa...

Fina bilder! Jag har tidigare hört talas om Malmöfestivalen som en väldigt spännande festival. Synd bara att Malmö ligger så långt borta från där jag bor. Annars skulle jag besöka festivalen där.

Linnéa sa...

Häftigt! Afrikansk musik, kan tänka att det svängde ordentligt. Vilken festival ni har haft där nere i Malmö. Kul att du visat bilder från den.

Tack för din fina kommentar hos mig, om du trycker på länken under lastbilsfotot får du se de andra bilderna jag tagit på just lastbilar.

Vill önska dig en riktigt fin vecka

Tant Otto sa...

Härlig randig triss du fick till där nere i Malmö...min triss fick jag oxå leta efter i arkivet mitt..

Det blev så randigt det kunde bli denna söndag.

Resa med Herbert sa...

Ja, här var det bilder som både representerar ränder och stämning.

Eva Trillian sa...

Många sköna varianter på randigt. Lite olika stämning i alla tre bilderna :) Gillas!

Ninnis sa...

Snygga bilder...härligt fångat.....fyndigt randigt och ej långrandigt....=)

/Ninni

Anonym sa...

Vi har nästan samma tema du och jag idag;) Bra har du tolkat temat idag med fina foton.

Anonym sa...

Vi har nästan samma tema du och jag idag;) Bra har du tolkat temat idag med fina foton.

Pumita sa...

Häftiga bilder som stänker av festivalstämning! Måste ha varit en upplevelse. :)

Della sa...

Då fick jag vara med på festivalen lite på håll så här. :)

Mias Mix sa...

Såklart man vill ha en kall öl efter konserten! Fint trissat :)

Tantkalle sa...

Fina ränder och härlig marknadsföring av festivalen :-)

Axart sa...

Häftigt randigt och ölen ser god ut.

AX

ulla laiho sa...

Vilken härlig stämning i din triss!

Leovi sa...

Beautiful Compositions, yes, in the three I like your exquisite creativity with stripes!

Stare Ström sa...

Öl krävs både till festival och Mali-musik!
Vieux Farka har jag lyssnat både på plats i Niafunke i Mali och, i november i fjor, på Babel i Malmö. Där spelade han tillsammans med Idan Raichel. Var du där? Väldigt lyckad kombination! Vieux Farka har utvecklats enormt.

ormbunke sa...

Bra när man får titta lite extra på bilderna. Ha de gott

anemonen sa...

Bild två är min favorit och det är alltid lika trevligt med festivaler. Ha en fin vecka.

Veiken sa...

Jag gillar ju inte öl..... men din triss är randigt fin! Den mittersta bilden är min favorit! PS.Fruktstund är bättre än öl! Läs: Trampade druvor! ;)

Anonym sa...

Härlig triss!

Anonym sa...

Kul med musik som är lite annorlunda jämfört med det vanliga svenska trallandet. Hoppas du snart kommer ut och kan fota igen!

irene andersson sa...

Härligt!

Freja sa...

Vilka härliga bilder och massor av ränder kors och tvärs!

Anita - Malta sa...

Vilka härliga bilder skulle jag spontant skriva och ser att Freja redan sagt vad jag tänkte ;-) Nåja.. dina bilder förmedlar en skön stämning och ränder syns ju både här o där ;-)

Scaniatjejen sa...

Bild nr 2 var jätteläcker, häftiga ränder!

Charlotta sa...

Här är det randigt på både längden och bredden. Bara inte ölglasen halkar av bordet... ;)

BP sa...

Det inlägget njuter jag för fullt av! Kan känna musiken och ölen som rinner ner i strupen. Öl är ett måste under sommaren och speciellt när det är en festival!!!
Å du - tvåan är suverän. Scenen som du fotade ser ut som ett stort gap på en haj. Fotot är suveränt!

Meta sa...

Härlig triss med ränder på alla håll
Ha en fin vecka
Kram Meta

Monkan sa...

Här var det kultur för hela slanten. Ja de finns ju överallt, ränderna, bara man letar.

Marit Johansson sa...

Det är roligt med stadsfester och festivaler, det enda jag kan tycka är lite jobbigt är när det är så där supermycket folk och köer överallt dit man ska. Fina bilder!

Annemor sa...

Man kommer ikke unna rendene :)
Stilig triss.
Ha en flott dag.
Mormor

Nett sa...

Sköna ränder, och jag håller med, det är ingen festival utan öl :)

Ingrid sa...

Jag gillar dina randiga bidrag. Särskilt bild 1 o 2. De är väldigt snygga!!
Kram, Ingrid

KajsaLisa sa...

Kul konsertbilder och jag håller definitivt med om den sista.

Åke sa...

Öl passar utmärkt :)

Anni sa...

Klart att det ska vara öl! På Stockholm Music & Arts hade de enbart Norrlands Guld ... jag som vill ha ÖL!

Gillar din första bild, den är superb!

Sanna sa...

Bild nr 2 är helt klart min favorit, coolt fångat med ljusstrålarna.

juanna sa...

Vi hade samma tanke - vackra randiga strålkastare!!

Karoleen sa...

Härligt att lyssna på några nya grupper på konsert, inga jag har hört talas om tidigare =) Härlig triss =)

MARIES FOTO sa...

Det är nåt speciellt med konsertbilder! Och jag håller med, öl passar fint på festival.

Pysselfarmor sa...

jamen se alla de här ränderna hade jag gärna studerat på närmare håll
;-)))

LissenTo sa...

Håller med dej. alltid trevligt med festivaler och ofta får man (jag) höra musik som man aldrig hört talas om. Kan blir riktigt häftiga upplevelser.

Mellan varven skänker jag bort böcker till Erikshjälpen, vill inte samla allt på hög.

Ha en fin vecka. // Lissen

Ma sa...

Tjusiga randiga bilder. Perekta till veckans triss...

Margareta sa...

Superhärliga bilder med sina ränder och sista bilden - jag håller med dig - gillar öl. =)

Gilla sa...

Jag har ju inte varit på Malmöfestivalen, så jag har inte hört de här banden. Men det var ju härliga randiga kläder. Fina trissbilder som vanligt.

Sv: Jag tänkte inte på att det inte var bilar närvarande precis när jag tog fotona. För det viktigaste var ju ränderna.

Kram/Gilla

Barbro S sa...

Färgstarka ränder de två första. Härliga bilder!

Anita A sa...

Strålkastarna skapar ljusränder, läckert fångat!

Annika på Rubinara sa...

Jag ska inte bli långrandig... säger bara:
Riktigt randig triss!

Anonym sa...

Härliga bilder! Ha en skön helg!

Anonym sa...

Härliga bilder! Ha en skön helg!

Anonym sa...

Härliga bilder! Ha en skön helg!

Anonym sa...

Härliga bilder! Ha en skön helg!

Anonym sa...

Härliga bilder! Ha en skön helg!

HIldan foto sa...

Snygga bilder!!