Twingly statistik

lördag 31 augusti 2013

Veckans fönster 239, 30 augusti 2013: Mystiskt


Dags för ett nytt fönstertema hos Susanne och den här gången ska det vara ett Mystiskt fönster.
Under en liten tripp till min födelsestad Oskarshamn har jag försökt hålla lappsjukan stången bland annat genom att fotografera en del i stan; bilder till Hundra hus 2013 och en del fönster därtill.
Och ett av fönstren tänker jag använda nu. Eller är det egentligen ett fönster som ligger så där i marknivå och tycks leda in i en mörkrets håla när man tagit sig förbi en ölburk och annat skräp i öppningen.
Något mystiskt är det allt med det hela.
Någon som vill hänga med in? Inte?
Fler bilder på temat hittar ni här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

15 kommentarer:

larans sa...

Det hade onekligen varit spännande att undersöka det här mystiska fönstret lite mer, men jag är tyvärr på kräftdkiva i Huskvarna i helgen!

Violen sa...

Nej tack, jag avstår! är inte mycket för trånga mystiska ingångar! Bra bildval till temat!

Susanne Hultman sa...

Gamla oanvända fönstergluggar blir lätt en sorts avfallsplatser, speciellt när de befinner sig i marknivå som här. Tror inte jag heller vill krypa in och undersöka mörkrets mystik där inne.

Klimakteriehäxan sa...

Det riktigt mystiska, det är att folk tycker att man kan lägga en burk precis var som helst!!!! Visst blir man IRRITERAD!

Anni sa...

Någon som haft fredagsmys?

Anonym sa...

Usch, sådana där platser brukar dra till sig ett och annat. Stannar på utsidan och rynkar på näsan istället ;0)

Della sa...

Fattar inte att just ölburkar alltid finns på sådana här lite mystiska ställen. Hur stort är det egentligen? Kan man krypa in? Inte för att jag känner för det, men jag blir nyfiken.

BP sa...

Jodå, jag hade nog åtminstone sniffat lite runt fönstret och troligen mötts av både luktar av ruttet, urin och öl;-)
Men jag gillar fönstret för det är mystiskt:-)

Stare Ström sa...

Tack, jag tror jag stannar utanför. Vill inte veta vad det finns för mystiska saker innanför ölburken!

Pysselfarmor sa...

Hua nej dit in vill jag inte! Det är nog källargubben som bor där och livar upp sig med en och annan öl
;-))

Kicki sa...

Tur det inte har hamnat fler burkar där! Jag blir nyfiken på hur glaset har sett ut på det spännande och mystiska fönstret!!

Anonym sa...

Mystiskt och skapar nyfikenhet :)

Mia sa...

Som betraktare via datorskärmen känns det allt litet obehagligt att krypa in där i det okända... ;-)

Leena sa...

Ja, mig lyckas du inte få in genom det fönstret i alla fall :) Men mystiskt är det.

Freja sa...

Nix, jag stannar kvar här ute i ljuset, tack som frågar! Ser ut som ett skräckfilmsfönster, det lurar en yxmördare där inne helt klart!