Twingly statistik

tisdag 1 maj 2007

Först snor sd rösterna, sedan tar de 1 maj

Första maj, en helgdag arbetarrörelsen skapat och en dag det fortsätter att storma kring. Många gånger har det, från höger kant, höjts röster om att den ska tas bort. Att den skulle vara otidsenlig och därför inte behövs.
Sverigedemokraterna har visst en annan taktik.
De tänkter, i Tomelilla i Skåne, ta över arbetarrörelsens dag och göra den till sin egen.
De ska samlas i Folkets park, gå i demonstrationståg och hålla möte.
Vilken ironi. Föst tar rassarna över sossarnas väljare, sedan tar de över deras traditioner.
Kanske har sossarna själva bäddat för detta. Första maj vattnades ju, under de många år som sossarna satt vid makten, ur.
De demonstrerade ju på sätt och vis mot sig själva och några regeringskritiska paroller tilläts inte i tågen. Nu är det kanske dags att vara mer (själv)kritiska och framförallt se till att 1 maj inte tas över av några motbjudande krafter.
Själv ska jag jobba, det är också ett jä-la sätt att fira 1 maj.

Jah Hollis

3 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Har själv skrivit några rader i ämnet. Hoppas att du får ordentligt med betalt idag då.

Anonym sa...

Såg en bättre bild i din kamera. Med sångerskan framför och Ike nere till vänster, framför pianot tror jag. Varför tog du inte den?

Jah Hollis sa...

Sfnb: Jag ska gå in och kolla din blogg strax. Och visst, helgtillägg och helgkomp underlättar.

Anonym: Jasså du har sett bilder i min kamera.:-)
Jag var väl lite onykter och tappade omdömet när jag kom hem. Ska kanske lägga ut den bättre bilden när jag får tid.