Twingly statistik

fredag 18 maj 2007

Mer utfreakade nyheter får man leta efter

Sveriges Televisions text-tv tar nu upp kampen med våra kära boulevardblad om vem som kan presentera de mest utfreakade nyheterna. Dagens höjdare måste vara "Fönsterputsare drunknade i hink"!!!
Jag vet inte om det verkligen är sant, men jag brukar räkna text-tv som en hyfsat tillförlitlig källa. Och det var ju nu inte så att han ramlade i hinken, eller fick huvudet ner i den, utan anledning.
Hjärtsvikt är väl inte att leka med, men effekten blev ju på något vis tragikomisk. Även om de som kände killen, hans släkt och vänner och så vidare nog har lätt att hålla sig för skratt.
En arbetskamrat till mig kommenterade det hela så här:
”Han är tillbaka på ruta ett nu”.
Kul? Jag måste erkänna att jag drog på munnen en aning.

Jah Hollis

Inga kommentarer: