Twingly statistik

fredag 11 maj 2007

Spanarna har blivit så tröttsamma

Fredag eftermiddag och Spanarna drog igång sina diskussioner och funderingar i Sveriges radio för en stund sedan.
Men efter att deltagarna flamsat bort några minuter och pratat i munnen på varandra, som i den värsta franska kulturdebatt på tv, stängde jag av. Jag har förvisso aldrig varit någon stor fan av programmet, men det har oftast fått gå när man väl börjat lyssna på det.
Dessutom är det ett av de program där Jonas Hallberg är till sin fördel, och i dag var han inte med. Och det kändes lite som en lekstuga för en utvald del av Stockholms kultur/mediaetablissemang.
Nej nu går ett av gårdagens skivinköp på stereon (säger man stereon nuförtiden, eller är det ett stendött ord?) i stället.
Skönt att kunna välja vad man vill lyssna på.
Och jag funderar ännu på den där listan.
Nu handlar det om att stryka.
Låtar alltså, inte skjortor.

Jah Hollis

3 kommentarer:

Sånger från nedre botten sa...

Håller helt med om spanarna. Tröttnade för tva bast sen, minst.

Men nu förstår jag inte stryka låtar, ska du ha pressveck på dem? Nej, allvarligt talat, hur många förändringar i ditt liv har låtar varit upphov till? Är du som tärningsspelaren: -Kommer det en juste reggaelåt nu på radion går jag härifrån och lämnar fru och jobb...

Jah Hollis sa...

He-he!
Problemet är väl just att det är få enstaka låtar som ensamma varit upphov till någon förändring.
Man får välja dom som hade mest betydelse i just det sammanhanget.
Men jag funderar på att gå till Pickwick, min stampub här i Malmö, och söka lite inspiration för att gå hem och få den där listan ur världen senare i natt.

Ankan sa...

Inspiration i ett pintglas. Its the bäst!