Twingly statistik

torsdag 23 juli 2009

Den där sista biten för quizvinst saknas

Ännu ett försök att bärga hem en quizvinst misslyckades i går kväll, onsdag.
Efter mat utomhus fick vi till att börja med flytta in i inomhuskvalmet för att kunna höra frågorna, eftersom högtalarna utomhus tycks ha givit upp andan.

Vi var tre av de gamla veteranerna i vårt lag plus ett par laglösa som fick bidra med förstärkning. Meghan höll i ett quiz med mest kunskapsfrågor och en och annan gissningsdito.
Vi zickade i vanlig ordning några gånger när vi skulle zackat och slutade en halv poäng efter två vinnarlag som fick göra upp i tiebreak.
Och som vanligt när jag kollar frågorna i efterhand undrar jag vad det är som fattas oss. Och varför jag inte fixade den där sista poängen som fattades.
Nåväl, här är en fråga vi karade.
Klarar ni den: What do the countries Burkina Faso, Liechtenstein, Bolivia and Paraguay have in common?
Sug på den ni (fast det var nog en av kvällens enklare frågor).

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Bengavoice sa...

Hoppas det inte var jag som saknades.
Min gissning om länderna är att önskemålet "Ta mig till havet" endast kan uppfyllas genom en utlandsresa. Men det visste ni ju redan.

Jah Hollis sa...

Visst är det det rätta svaret. Behållningen var att höra Meghan försöka uttala Liechtenstein.
Och, jo, du saknades allt. Misstänker att vi tagit den där sista välbehövliga poängen om du varit med. Å andra sidan, kanske inte.