Twingly statistik

torsdag 2 juli 2009

Vi var för snabba med Marco Polo-svaret

Det var quiz i vanlig ordning på stamhaket Pickwick Pub i går kväll. Det är faktiskt väldigt få onsdagskvällar det inte är quiz; det skulle vara om julafton infaller på en onsdag eller något liknande som det är inställt.
Vi mönstrade ett riktigt järngäng och det borgade ju för att det borde gå bra. Varmt var det också och vi bänkade oss utomhus där det ibland med nöd och näppe gick att uppfatta vad det var quizmaster Eric ville ha svar på.
Men vi tog oss igenom hans frågor, som var lite enklare än vad ett genomsnittligt Eric-quiz brukar vara, och tyckte vi hade vettiga svar på det mesta.
Vi fick ihop 24,5 poäng och det hade även ärkerivalerna Spitfire Psychopaths. BV gick ädelmodigt upp i tie breaket och förlorade. Definitivt inget att gräma sig för; jag tvivlar på att någon annan av oss klarat det bättre.
Dock kan jag gräma mig lite över att jag inte tog någon längre diskussion om frågan där det fanns 71 rätta svar. Den om att nämna ett av de år då Marco Polo levde.
Kanske kunde vi fått rätt på den (nu var vi ganska långt ifrån det rätta svaret) om jag huggit mig fast där.
Men det är lätt att vara efterklok.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: