Twingly statistik

tisdag 28 december 2010

Oskarshamn en besvikelse i Malmö arena



Jag var på hockey i går, måndag, kväll.
Min gamle vän BT och jag tog tåget från Malmö C genom Citytunneln till Arenan. En tripp på knappa tio minuter i ett sprillans nytt pågatåg som dessutom, hör och häpna, gick i tid.
Den här nya logistiksituationen gör det ju betydligt enklare att ta sig till och från evenemangen i Arenan, vilket ju är klart positivt.
Dock var väl inte publikuppslutningen inte den bästa; det var glest här och var i bänkraderna den här kvällen.
Men Arenan har många fördelar: bekvämare stolar, trevligare atmosfär överhuvud taget, en bar att hänga i under pauserna och med Citytunneln en bättre tillgänglighet än den gamla Isstadion.
Aftonens besvikelse var ju IK Oskarshamns klara förlust mot Malmö Redhawks.
En besvikelse i alla fall för mig som, trots att jag bott dryga 20 år i Malmö, inte fattat den kärlek till stans ledande hockeylag som jag har till de regerande svenska mästarna i fotboll.
Det är fortfarande Oskarshamn som gäller för mig när det handlar om hockey, och IKO har ett bra lag som en bra kväll kan mäta sig med vilket lag som helst i allsvenskan.
Nu var det inte någon sådan kväll måndag kväll i Arenan.
Malmö vann med klara 5-0, men hade IKO haft millimetrarna på sin sida i första perioden och hade inte domaren vid något tillfälle fått för sig att det var småflickshockey han dömde (och gav IKO en märklig utvisning) kunde kanske jag ha gått mot Hyllie station nöjd medan majoriteten av publiken hade gnisslat tänder.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: