Twingly statistik

onsdag 15 december 2010

Nu får man åka genom Tunnelen då och då


I måndags gjorde jag min premiärtur genom Citytunneln under Malmö när vi skulle till Köpenhamn för att kolla in The Jim Jones Revue.
Frånsett att flera tåg var försenade och att det var lite allmänt förvirrat med tågtrafiken (i vanlig ordning nu verkar det som) var det en trevlig upplevelse.
De tre stationerna, Malmö C (bilden ovan), Triangeln och Hyllie var fina och ljusa och tåget susade fram tyst och fint genom "Tunnelen".
I dag blir det en kortare tripp i sagda tunnel eftersom jag ska åt andra hållet, till jobbet i Kristianstad. Det blir till att åka ner på Malmö C och sedan tar sig tåget ganska snabbt upp i ljuset i marknivå.
Bara att hoppas att tågen har börjat hålla tiderna bättre nu.
Om en vecka är det vintersolstånd.
Håll ut!

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Jenny sa...

Tack för din kommentar om min Fototriss!

BP sa...

Wow, vilken bild. Fascineras av den på ett konstigt sätt - måste vara din text...
Ja tänk nu bor du ju verkligen (nästan) på kontinenten:-)

Oldmolly sa...

DEt där med vintersolstånget längtar jag efter. Då kan man börja hoppas på bättre tider igen.

Mikael K sa...

När du skriver det, otroligt vad snabb den här hösten varit. Snart ljusare tider. Kanske bättre och bättre dag för dag.