Twingly statistik

torsdag 28 juli 2011

Vi skänkte väl nästan bort en quizseger i går


Eftersom jag har semester kunde jag gå och quiza på Pickwick även i går, onsdag.
Förutsättningarna var bra, inte så där jättemånga lag som tävlade så här mitt i sommaren (även om de vanliga topplagen var på plats) och Meghan som quiz mistress.
Och så tyckte vi väl att vi hade ett lagom stort och väl sammansatt lag, även om en och annan originalmedlem saknades.
Men kanske blev vi lite för övermodiga och självsäkra, eftersom vi ändrade två svar (värda en halv poäng vardera) från rätt till fel och därmed hamnade på en delad tredjeplats.
Hade vi inte gjort detta misstag (som vi gjort förr), så hade vi hamnat på en delad förstaplats (så tajt var det i toppen) och fått vara med om ett spännande (?) tie break.
Sedan var det faktiskt ett svar som vi tycker vi hade rätt på, men som enligt facit var fel fast man kan leta upp vårt svar som ett riktigt alternativ om man söker på nätet.
Nåja, vi hade det, som oftast, ändå rätt trevligt och kunde efter quizet sitta upp i den rätt behagliga julikvällen.
På bilden ovan kan ni för övrigt se lite semesterbooze jag köpte in ifall det skulle bli regn under ledigheten.
Oj, jag tror visst det regnar ute nu igen.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag testade StEriks IPA för några veckor sedan - två pavor.
Båda hade kolsyran gått ur (ur) och följaktligen var de ganska jolmiga. Hoppas det var fel på dom så man inte behöver kasta öl igen.
Berätta hur det gick, är du snäll.
CK

Pumita sa...

Högmod går före fall! Det vet du väl? ;)

Semesterbooze kan väl njutas i solsken också?! I lagom mängd menar jag... eller gott om rocks till... men då blir det vattnigt kanske. Själv håller jag mig till iskaffe i solen (och mycket vatten) plus ett glas vitt när värsta värmeböljan är över.

BP sa...

Kul med quiz!!! Å en hedrande - om än delad - bronsplats är ju inte fy skam:-) får man använda mobilen och Google under quizen... Nej tror nog inte det;-)
Som jag har läst på flera Skånebloggar så har ni ju haft ovanligt regnigr väder denna sommar, så din Jack Daniels lär mog inte mögla;-) JD är också makens favo märke!!!

Jah Hollis sa...

Jag kan väl säga att i genomsnitt håller vårt lag en hög standard vad gäller quizplaceringarna och denna gång var vi ynka en och en halv poäng från vinsten.
Och Jack Danielsen lär det inte bli skinn på. :-)