Twingly statistik

tisdag 2 februari 2010

Ännu en dag i gruvan väntar

Jag har inlett ännu en intensiv jobbvecka och redan efter första dagen har jag svårt att stiga upp och komma igång. Inte för att det var extremt arbetsamt på något vis igår, men det känns som om jag är i behov av en längre paus (och det är långt till semestern).
Och det är inte nog med att jag ska jobba ännu en lång dag i dag, nu väntar ännu ett snöoväder på att kasta sig över södra Sverige.
Just nu råder det förrädiska lugnet före stormen; det är vackert och soligt och ganska vindstilla ute. Det innebär väl förhoppningsvis att pendlingsresan till jobbet kan bli problemfri.
Hemfärden däremot kan kanske bli svårare.
Jag kan redan höra en och annan norrlänning skratta lite lätt och säga sitt eviga: "Dom vet väl inte vad snö är där nere i Skåne."
Men när det börjar snöa rejält och snön fyker över vägar och slätter, ja då är det inte så kul. Det kan jag försäkra.
Vi får väl se om vi tar oss hem i natt.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Ingrid sa...

Hoppas att det inte blir så illa med blåsten och snön den här gången. Vi har haft några täta snöbyar på förmiddagen, men snön ligger i alla fall stilla.

/Ingrid