Twingly statistik

onsdag 24 februari 2010

Jah Hollis drar vidare på vägen


I måndags kväll jobbade jag den sista kvällen på mitt jobb i Ystad, det jag haft sedan nästan sju år.
Det är nya tider som gäller och det är nya ekonomiska ramar som styr.

Det innebär i sin tur att mitt jobb flyttas från min gamla arbetsplats till en annan skånsk stad: Kristianstad.
Jag har tackat ja till det jobbet; det fanns inte så mycket annat att välja på egentligen.
Så nu blir det ännu längre väg att pendla, men i stort samma arbetstider och arbetsuppgifter och den delen av det hela känner jag mig rätt nöjd med.

Men det var att säga tack och farväl till alla de härliga arbetskamrater som jag lärt känna och trivts bra med. Inte så kul.
Jag är förvisso inte helt obekant med varken den nya arbetsplatsen eller med dem som jobbar där. Hade jag kunnat välja fritt hade jag nog stannat på min gamla arbetsplats, men nu får jag ta mig an denna utmaning.
En sak är i alla fall säker: det nya jobbet ska inte behöva inkräkta på quizandet.
Hade jag inte kunna avsätta åtminstone en kväll var fjortonde dag till quiz, ja då vete tusan om jag gått med på detta.
Men i kväll är det dags igen.

Jah Hollis


Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

6 kommentarer:

Bengavoice sa...

Det sista känns betryggande, även om jag just denna onsdag - kan du nånsin förlåta mig? - föredrog Angie Stone före Jah Hollis. Hoppas det gick bra ändå?

Jah Hollis sa...

Bra konserter konkurrerar alltid med quiz när det gäller intressefaktorn eller vad man ska kalla det, så det kan jag förlåta. Tyvärr gick det väl resultatmässigt inte så lysande, men det var en trevlig kväll ändå.

Eva Nygren sa...

Oj, det var ju ändå en rätt stor förändring! Vägen till K-stad är så himlans trist! Mats blev plåtad (det kom bevis på papper) när han körde 68 km i Tollarp där det är 60 - ett litet tips på hur du kan spara in 1500 pix! Hoppas att det blir bra ändå.

Ingrid sa...

Hoppas att det kommer att bli bra i Kristianstad och att du kommer att få bra arbetskamrater där också.

Lycka till med både jobbet och quizandet.

/Ingrid

Jah Hollis sa...

Eva: Den långa och trista vägen är ett aber. Jag måste fundera på hur jag på bästa sätt ska lösa detta med jobbresorna.
Jag har en gammal vän som också åkt fast i Tollarpskamerornas slutare, så jag känner till problemet, men tack för varningen ändå.

Ingrid: Tack! Jag känner redan rätt många av de nya arbetskamraterna efter ett gästspel där för några år sedan och lite sporadiska kontakter sedan dess. Och jag vet att det är en trevligt ställe att jobba på. Likväl är det alltid trist att lämna andra man trivs med bakom sig.
Och quizandet gick mindre bra denna gången, men det är kul ändå.

B i r g i t t a sa...

Hoppas du kommer att trivas på nya arbtetsplatsen :)