Twingly statistik

fredag 19 februari 2010

Fredagsfärger 19 februari: Blå och vit

Ibland räcker det att lyfta blicken lite mot himlen så hittar man ett motiv man tidigare inte funderat över. Huset som syns mot den blå himlen ligger vid en gata i Malmö där jag tidigare passerat många gånger.
Men när jag stod där en dag och väntade på något tittade jag upp och såg fasaden som man kanske inte först skulle se som ett typiskt Malmöhus. Men det hela passar ju in i dagens Fredagsfärger som är blå och vit.
Flera bidrag på temat hittar ni här.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

20 kommentarer:

Anna Carin Ahlander sa...

Väldigt vackert utsmyckat hus och visst är det som du säger det finns så mycket fint att se om man bara lyfter blicken under sin dagliga promenad. Fina färger!
//anna

LissenTo sa...

Vad jag gillar sådan där vackra fasader, därtill en vacker blå himmel. Perfekt!

Det var verkligen loppisprylar och bilder. Nix det var inte pretentiöst, utan mer med humor. Så tolkade jag det.
Ha en skön helg. Kram Lissen

Maria Berg sa...

Ååå vad jag är avundsjuk på dig här är ingen sol och ingen blå himle men hoppets tänds det kommer kankse fram på eftermiddagen.

Underbar helg med mer blå himel önskar jag dig, MB

Nollan sa...

Det var en vacker fasad på byggnaden och vitt och blått var det ju definitivt. Visst är det märkligt, man går (eller står då) på den där gatan man gått så många gånger förr och plötsligt ser man något som man aldrig tänkt på tidigare! Och som när man väl sett det nästan är omöjligt att förstå hur man missat.

Pialotta sa...

Absolut gör den det.. vackert hus i Malmö mot en härligt blå himmel.. det perfekta fotot:-)
Ha de gott denna fredag..tiden springer på.

Nukke sa...

Gamla stenhus är nog vackra !!!Solen skiner äntligen och himmelen är blå så som i din vacker bild !

Erik "Semlan" sa...

Vackert hus, vem bor där, Malmö borgmästare? Visst kan man överraskas när man lyfter blicken. Perfekta färger!

Mattias sa...

Man borde ha med sig kameran oftare, så man slipper missa de där ögonblicken/motiven som man aldrig annars skulle fått på "pränt".
Grattis till en jäkla snygg bild :-)

Anette sa...

Det är vackert med sådana där fasader. Lite skillnad från alla "glasburar" som byggs nu! /Anette

Britten sa...

Passade ju perfekt idag!
Faktiskt brukar jag också titta upp ock kolla in vackra fasader, något som man inte alltid tänker på.
Trevlig Helg!

Marie sa...

Det vackra vita huset står så fint i kontrast med himlen. Bra val i dag!

Photos by Storm sa...

Vackert hus och jag undrar just var det ligger. Förstår att det inte är dagsfärskt när jag ser himlen. Hoppas du får en bra helg/Lis

Gissan sa...

Malmö kan vara vackert ibland. Och även både blått och vitt...som tex mff's färger... ;)
Trevlig helg, trots jobb.

ninoj sa...

Där skulle det inte vara fel att bo! Vacker vit fasad mot den blåa himmlen.
Ha en trevlig helg!

Resa med Herbert sa...

Hej!

Snyggt utsmyckat Malmöhus som står vackert mot den blå himlen.

Må gott, önskar Irene

Ninnie sa...

Väldigt vackert hus, jag fick tankar på Prag när jag först såg bilden!

Della sa...

Jag skulle aldrig ha gissat på Malmö.
Snygg!

mimmi sa...

Det var verkligen vackert .. så fint smyckat den byggnad var och så underbart med en blå himmel .. just nu har vi den värsta snöstormen som har varit på 50 år man kan inte se en halv meter fram för sig

Miia mitt i..... sa...

Tackar för kommentaren :D
Kanoners bild du har. En annan borde lyfta blicken mer, tyvärr glömmer man bort sig och får tunnelseende :(
Ha de nice!

Anonym sa...

[url=http://louboutinmart.co.uk]christian louboutin shoes[/url] Turtles poked their heads up through the vegetation seemingly every few feet; we surprised several huge snapping turtles, which dove for cover under the boat. [url=http://dkgoose.com]Canada Goose Parka[/url] Avirelugo http://csrhelix.com
rlhtwi 247471 [url=http://www.chilliwackbombersoutlet.com]canada goose jacket prices[/url] 430817 [url=http://www.officialcanadagooseparkas.ca]canada goose in toronto[/url]