Twingly statistik

söndag 7 februari 2010

Fototriss 81 den 7 februari: Inuti



Så var det dags för Fototriss igen. Helgerna är späckade av fototeman och det är tur man har lördagarna lediga. :-) Men i morgon, söndag, jobbar jag igen. Så jag tar och lägger in mitt bidrag redan nu.
Inuti, är temat, och jag hoppas förstås bilderna ska tala för sig själva, men jag kan ju dra några rader:
Inuti Malmö Centralstation strömmar folk fram och tillbaka hela tiden.
Inuti varje gondol på The London Eye åker runt 30 personer sakta varvet runt. En hisnande upplevelse.
Inuti flaskan med julöl från norska bryggeriet Nøgne Ø fanns en nästan kolsvart brygd med underbar arom och smak.
Fler trissar på detta tema finns hos Helena.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

58 kommentarer:

Monica sa...

Gondolen hoppar man över,(lite höjdskräck) men ölen skulle sitta bra.

Chris och Jonas sa...

London Eye - där har jag suttit och det var tusan så högt. Man känner sig rätt liten inuti en sån.

Anette sa...

Olika inuti och London-inuti skulle jag gärna testa, kanske behöver man bild tre efteråt;-)
/Anette

imsy sa...

Malmö Central har jag inte varit på sedan 67-68. Jag tog mig en liten tonårsrymning till Paris. Det var väldigt skojigt. Fast det tyckte inte mina föräldrar, förstås...

Sarah sa...

Oj oj den gondolen skulle jag vilja sitta i =)

Pillargontanten sa...

Härliga bilder, och härlig tolkning, hoppar dock över turen i gondolen :O)
Ha en härlig söndag, trots att du inte är ledig.

Anonym sa...

Gillar centralstationen, ljuset och djupet. Tror att jag gärna sett lite mer av himlen runtom oxå. Det blå och det brunröda står bra ihop.
Ps. Har aldrig ätit någon raggarburgare o Sibylla var kanske 10 år sedan jag besökte,, men det är bra att få reda på.

Jane sa...

Rolig triss, bilden på Centralstationen gillade jag - snygg!
Jag håller med Anette, testar gärna London-inuti, men jag tar nog ölen innan :)

Monica Sjögren sa...

Längtar tillbaka till London när jag ser din triss... Ölen förstås :D

Fjäderlös Tvåfoting sa...

Man kanske skulle ta ölen, efter karusellen, så att det inte gör sig påmind, "inuti" magen.


:-D

Mimmi sa...

Visst talar dina bilder för sig själv :) det var ju en jättebra tolkning av temat :) och jätte fina bilder :)

Eva-Lena Sjösteen sa...

Gondolen står jag gärna nedanför och fotar, står dock över och sätter mig inuti :) Kanske dock efter ett par av de goda ölen, du serverar oss ;)

Må Gott/E-L

Misswhatsit sa...

Härliga bilder som ger inspiration. Gondolen var läcker.:)

Anonym sa...

Kul och varierad triss, skulle gärna testa London eye, är nog mer skrämmande nerifrån än uppe. När man kommer upp glömmer man ju höjden.
Elvis-serien köps med en av kvällstidningarna på sön-mån.

Paula sa...

Som vanligt =) hos dig en härlig triss... måste säga att jag blev störtkär i första bilden!!

Maria sa...

Det var en fiffig lösning på temat. Själv har jag inte kommit på nåt ännu. Ha en bra söndag!

Nukke sa...

Intresanta bilder och ölen är svart som coca cola ! London Eye är säkert bra sätt att se hela staden (men lite höjdskräck jag också :)

Pialotta sa...

Underlig Jul.. ja det blir den kanske med ett glas öl som den här;-)
Trevligt inutitema:-)

princexswe sa...

Fin triss. Även du bjuder på en bit av en järnvägsstation.

Anni sa...

Vi var inte så många i gondolen när jag åkte - en maffig upplevelse!

Men den där ölen - den där ölen... mmm...

Erik "Semlan" sa...

Gillar ingången till Centralen, en snygg station i Malmö tycker jag. London Eye innebär sådant köande. Trean verkar trevlig, kanske kan man blanda drycken med en smaskig semla? Väljer station med sitt folkmyller, där inne kan man ju klämma en malt i väntan på tåg eller folk. ;-) Tack för besöket.

Hero sa...

Nästa gång jag kommer till London ska jag absolut prova The Eye. Fin bild!
ha en fin vecka

Ladyinblue sa...

En bra oh varierad tolkning

Lisa sa...

Kul tolkning, blir lite nostalgisk över Malmö Central där jag tillbringat manga "väntetimmar"...

BP sa...

Trean är ju min klara favo här... men en resa söderut från Malmö Centralstation skulle inte sitta helt fel heller.

Mia sa...

Gillar fotot från Malmö C !!
Mia

Anonym sa...

En bra o varierad triss.Jag gillar trean med julölen. Blir riktigt törstig.Ibland är det gott med en mörk öl.

Gunvor sa...

Glömde tala om vem som skrev. Det var jag.Gunvor.

Bitten sa...

London Eye ser värre ut än det är, ganska beskedligt faktiskt. Gillar nog den bilden mest.

Lenas Fotoblogg sa...

JAg var glad att London eye var stängd för årlig genomgång då jag var där...jag gillar inte höjder!!!Det mörka ölet skulle jag gärna smaka!!!!Jag älskar mörkt öl....mmmm

Moster Ma sa...

Det där inutit på sista bilden skulle sitta gott! spännande tolkningar.

Veronica sa...

Vad otroligt fin kort på centralstationen, like like!!! =)

Ulrica sa...

Aaa, the London Eye vill jag åka, med barnen och ölen vill jag dricka - själv :)

Maigiz sa...

Mmmm, ölen ser god ut!

Marie-Louise sa...

mmmm, jag gillar dina tolkningar.

Photos by Storm sa...

Bra samling bilder på temat. Precis den stationsdörren klev jag in i för sisådär 24 timmar sen. Alltid trevligt att komma till Malmö en sväng. Men fy farao vad de är dåliga på att skotta bort snön. Gick absolut inte att dra en barnvagn i snösörjan. Ha det gott/Lis

Lena/isklockan sa...

Jätte bra " inuti " bilder. Perfekt! Lena/isis

christina sa...

Tänk så mycket inuti det finns! Gillar bild tre i din triss! Sugen på öl ;-). Ha en bra vecka!

Menageriet sa...

Bra bidrag på Din triss!
Ölen såg god ut och blir favoriten denna gång.
ha det så gott!

Satu sa...

BRa tänkt :)
Gillar london eye. Fint fångat!
Ha en härlig dag!

P:K sa...

Magkänslan säger att jag väljer bilden på Centralstationen som den som frestar mig mest av dina fina trissbilder..

Nilla sa...

Första bilden gillar jag bäst. Höjdskräck har jag så gondoler ser jag helst som här,på bild. Och öl är inte min dryck, även om det ser läckert ut på bild.

Camilla (Rantis) sa...

Härliga tolkningar av söndagens tema...
jag hoppar gärna på en tur i gondolen, men hoppar över ölen, tycker inte om.... =)

Nettan sa...

Jättebra bilder på temat!
Bilden på centralstationen gillade jag bäst, av dina bra bilder.

Ha det så gott // Nettan

Barbro S sa...

Så härligt få åka gondol och sen dricka öl, men först resa iväg med tåg från stationen. Dina bilder inspirerar mig ofta, både till nya fotomotiv och till en önskan om nya aktiviteter.

Ingrid sa...

Oj vad kommentarer du har fått och med all rätt, din triss är jättefin!

Jah Hollis sa...

I: Tack! Jag tror det betyder en del att jag flitigt kommenterar andras bilder med.

Ladyinblue sa...

Hejsan och tack för kommentaren. Vad gäller den Irländska puben så har jag lagt in en bild på framsidan av den nu plus namnet.

Tomas sa...

Bra tolkning! Blir sugen på att resa till London igen...

Anonym sa...

Kul att återse Malmö central och pariserhjulet har man ju fastnat för nej inuti och högst upp på Liseberg en skrämmande gång;-) Ölet ser verkligen gott ut. Lyckad triss:)

Anonym sa...

Kul tolkning! Gillar alla tre bilderna men den nedre ser godast ut. ;)
/Bibbi

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Hej, tack för titten hos mig. Lilla näbbmusen sprang runt där han inte skulle vara och blev infångad i en varningskon och borttransporterad till ett annat ställe där den släpptes fri :)

Charlotta sa...

Tack för din kommentar hos mig.
När jag såg din triss tänkte jag genast på en långhelg i storstaden (inuti storstadens härliga nöjesliv-ungefär). Bilderna är från olika platser men jag tycker ändå att de ger ett härligt scenario.

Anonym sa...

Nei så artig. Jeg måtte smile når jeg så det siste bildet ditt. Jeg er nabo med bryggeriet Den Nøgne Ø. Og var på besøk der i oktober og tok masse bilder. De kan du se
HER
Ha en riktig god uke!

Petra sa...

Fin tolkning alla tre! Jag gillar gondolbilden bäst. Kul beskärning och tanken på att åka den är hisnande.

Mia sa...

Riktigt snygg bild på Centralen, jag "kliver in" i bilden!
Fina bilder alla tre, ölen ser riktigt god ut, gondolen vill jag bara se på inte åka med!
//Mia

asiL sa...

Trevlig triss! Fin bildkomposition i mittbilden.

B i r g i t t a sa...

Malmö centralstation kommer jag säkert att hälsa på då och då framöver men bilden på ölen blir min favorit :) även om jag inte gillar julöl