Twingly statistik

fredag 26 februari 2010

Fredagsfärger 26 feb: Brun, beige, orange

Veckans Fredagsfärger är tre till antalet, brun, beige och orange, och knappast en kombination man springer ut och letar upp i brådrasket. Speciellt inte mitt i natten (fast ironiskt nog är min bild tagen mitt i natten).
I morgon lär det inte bli tid att ge sig ut på fotosafari för att jaga mystiska färgkombinationer heller. Så i det kära gamla arkivet fann jag detta.
Den unge mannen som berättar fiskeskrönor har beiga inslag i sin sommarklädsel och han sitter vid ett brunt bord.
I bakgrunden ses en jordglob lysa orange. Voilà!
Flera exempel på denna kombination finns här.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , ,

22 kommentarer:

Mona sa...

Javisst. Du glömde att även ölflaskorna är bruna!

Lissen sa...

Det här fixade du ju galant Jah ☺
Ha en skön helg!
//Lissen

Mats sa...

Vad var det för fisk?

Shannara sa...

Himla bra lösning... Stor fisk måste det varit. ;)

Erik "Semlan" sa...

Smart funnet, med de tre färgerna. Det gäller att veta var man har sitt passande foto i arkivet. Mer perfekt kan det knappast bli! Ha en bra helg. :-)

Marie sa...

Perfekt!!!!

Klarabella sa...

UNG man? HA den var bra den. ;)

Jah Hollis sa...

K: Jag får väl smickra din gamle far om jag ska hänga ut honom i Fredagsfärgerna. :-)

foto CHIP sa...

Åjo - färgerna finns där - tur strömmen inte gick ;)

Misswhatsit sa...

Det lyckades ju strålande får man säja.
Ha en bra helg!

mimmi sa...

Ha ha .. just den stilen känner man igen från när maken skulle berätta att han hade en SÅ stor fisk på kroken ..men att den slet sig :)
visst fick du med alla tre färger också :)

Jah Hollis sa...

Ärligt talat tror tror jag inte det var några fiskeskrönor han berättade. Det var nog något helt annat.

mimmi sa...

Ha ha . jag skulle just skriva till dig och säga att baklyktorna på bilen var orange ju ... då jag såg att du hade skrivet igen :D

Cecilia Artista sa...

Kul bild! Och färgerna är ju helt perfekta!
Ha en trevlig helg!

Klarabella sa...

Om det nu är en fisk han berättar om tror jag han säger att det var hans dotter som fick den på kroken.

Jah Hollis sa...

K: Ja han är ju så blygsam av sig.

Kvasthilda sa...

Ja men se där. Alla färgerna är med :-)
Själv får jag inte in kommentaren o med det länken på FredagsFärgers hemsida.

Eva-Marie sa...

Det var väl precis rätt färger i din bild! Bra gjort. Jag tycker det är en svår kombination...

Kerstin sa...

Lysande tolkning! :) Det var inte de lättaste färger idag. Färger som jag förknippar med 70-talet och den tidens möbler, gardiner och kläder är inget jag längtar efter direkt. Been there, done that....:)
Ha en fin helg.

Gissan sa...

Visst är färgerna där.
Och den unge mannen...vad berättar han om tro..?
Trevlig helg!

Resa med Herbert sa...

Hej!

En härlig ouppstyltad bild, det ser ut att vara en skön berättare.

Må gott, önskar Irene

http://solvarm-tillbakaigteborg.blogspot.com/

Marika sa...

Snyggt med den oranga jordgloben! Jag kan nästan höra fiskehistorien när jag ser bilden :)
Mvh Marika