Twingly statistik

söndag 21 februari 2010

Fototriss 83, 21 februari 2010: Oväntat



Det har blivit söndag och det är dags för en ny fototriss.
Bara för en stund sedan tog Sverige, oväntat, två medaljer (guld och brons) i skiathlon i vinter-OS i Vancouver.

Oväntat är också temat för veckans Fototriss, och eftersom jobbet väntar i morgon plockar jag, inte oväntat kanske, fram några passande bilder ur arkivet.
Uppifrån och neråt:
1. Oväntat gick strömmen mitt under quizet på Pickwick och vi var i alla fall två som förevigade det hela.
2. Oväntat är det väl att finna denna "möbel" ute på trottoaren.
3. Oväntat lyckades jag få igång vindrutetorkarna när jag av någon anledning skulle ta en bild genom vindrutan.
Jag tyckte jag var tidigt ute med att kolla veckans tema, men inte oväntat var det några som var ännu snabbare. Deras, och övriga deltagares, bilder kan ni se här.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

52 kommentarer:

DAHLARNA sa...

Kul bilder på temat oväntat, som verkligen passar in! Hoppas att du får en skön söndag, trots att du jobbar!

Marie Leya sa...

Ja tidigt ute är vi väl både du o jag. Men hur hårt har vädret slagit söderut???

Misswhatsit sa...

Rolig tolkning av temat. Snöovädret har verkligen slagit till i sydligare nejder. Även här i Norrland har det varit ovanligt mycket snö denna vinter

Pialotta sa...

Kuliga bilder, speciellt det första:-) Oväntade situationer.. det kan vara både fint och mindre bra.

Monica o Jacob sa...

Kul triss, undrar om någon dristat sej till att använda muggstolen;-)
Ha det bra i snön;-)

KriBo sa...

Fast när nöden är som störst är det ju bra att ha en vän i närheten..

Nukke sa...

1. bilden är oväntat bra bild mitt i mörkret !!! Roliga bilder alla !

Anonym sa...

Den första bilden jättekul och verkligen oväntad och påpasslig. Toan på gatan lever farligt, hoppas inget kvickhuvud använt den i det där läget.

Barbro S sa...

Härlig triss, kul tolkning. Bild 2 blir favoriten, så oväntat felplacerad :).

Pillargontanten sa...

Toaletten på trottoaren... Ja, den var kul och oväntad...
Rolig triss!

Mia sa...

Fotot med toastolen är urläckert...

imsy sa...

Haha! Mina vindrutetorkare har också en särdeles förmåga att blanda sig i mitt fotograferande!

Tack för titten hos mig!

Gunilla sa...

Kul tolkning av trissen!

Tack för ditt besök hos min triss!

LissenTo sa...

Japp, jag gillar också att se och vara med om det oväntade!

Bitten sa...

Kul triss. Toalettbilden vinner mitt hjärta.:D

Kerstin sa...

Det blev en härlig tolkning. Speciellt den första bilden. Men den sista, fotar du när du kör? Det gör aldrig jag. *host* ;)
Ha en fin söndag.

Rantamor sa...

Jo du jag tillhör dom där omdiskuterade finskorna, och har inte riktigt ordning (på d heller) när det är finskor eller när man tar på finskorna...hm.. det där lät inte bra heller. Ä skit jag lämnar ämnet =)
Ditt oväntade triss var bra tolkat. Och dom vindrutetorkarna, fick jag igång också en gång när jag blev stoppad av polisen, och skulle göra mitt livs första promilleblåsning. =) D va grönt...

Ha en bra söndag å plocka fram dina finskor å ägna dom en stund av ditt liv.... Tjingeling.

Ingrid sa...

Perfekta biler på temat! Jag gillar alla tre.

Ha en bra jobbarsöndag!

Monica sa...

Haha...bra!
Undrar om man skulle "åka dit" om man använde toan. JAg menar man har ju inte gjort sina behov på gatan.
Ha det bra!!

Lasseivomma sa...

Hoppsan, blir min kommentar till din häftiga triss.

wicca sa...

Rolig tolkning av temat. Tycker speciellt om bilden på toalettstolen.

Benita sa...

Bra tolkning av temat oväntat. Kul med toalettstolen.

BP sa...

Ditt triss är inte helt oväntat helt i min smak. Toan är ju klockren:-)

annami sa...

ha ha, ja den toastolen var högst oväntad ute på trottoaren!!

Veronica sa...

Vad bra tolkning, gillar verkligen toan på trotoaren =) Så jäkla bra och oväntat =)

Kjell E sa...

Det mesta som är oväntat känner vi ju inte till, liksom dina oväntade upplevelser.
Bra jobbat.

Olga T sa...

Toalettstolen blir min favorit. Så såg det ut i vår carport före jul då toaletten renoverades. Det är onekligen oväntat att se en toastol utomhus.

Nettan sa...

Oväntade bilder alla dina.
Toastolen vätar man sig inte att se ute så där.

Ha en skön söndag // Nettan

Anonym sa...

Kul triss. Gillar mest bilden på toan på ett mycket oväntat ställe. En nöd-toa kanske?
/Bibbi

Wildhearts sa...

Rolig blandning med bilder. Förstår absolut din förvåning över att hitta en toalett där :)

christina sa...

Kul triss! Toastolen blir en favorit, så oväntat, men någon kanske hade glömt den??? ;-)

Anonym sa...

Mittenbilden HAHAHHAHAHHA

ha en skön kväll
Kram Louise

Bettan sa...

Bästa bilden är helt klart mitten bilden, så rolig

Tomas - Inne & Ute sa...

Bra tolkning av temat. Min favorit är sista, alltid något som jävlas...

Photos by Storm sa...

Go afton. Jaså, du sitter och fotar bakom ratten? Undrar just vad du tänkte fånga på bild. Bra blandning på dina bilder/Lis

Lena sa...

Kul triss, gillar mittenbilden.... toastol mitt på trottoaren, väldigt oväntat.... ;)

Sarah sa...

En oväntad triss *ler* Kul och se annat än snö =) Passande oväntade bilder, helst den mittersta!

Gunsside sa...

Skikkelig kule og uventede bilder i fototrissen, likte spesielt første ;)

Monkan sa...

Den sista bilden var ju nästan roligast, men toa-bilden går inte av för hackor heller! Bra triss! :-)

Anonym sa...

Bra tolkning. Kul att du sparat vindrutetorkarbilden som i andra sammanhang skulle känts misslyckad :)

Camilla (Rantis) sa...

Härlig tolkning av triss temat denna dag...
*S*

Anni sa...

Men det är inte oväntat att du får många kommentarer, för du är banne mig otrolig på att kommentera hos andra!

åsa sa...

Tack för kommentar hos mig!
Gillar din triss, favoriten är den andra bilden.
mvh åsa

Erik "Semlan" sa...

Du har en skön variation i det oväntade. Tack för din kommentar. Kan nämna att det var arbetsgivaren som oväntat bjöd på semlor. Toastolen är rolig, väljer den i din triss. Ha en bra vecka!

malin sa...

haha, gillar bild 2, sjukt oväntat :)

Ladyinblue sa...

Kul triss. De gäller att ha kameran i högsta hugg hela tiden. Har jag den inte med av någon anledning känns det nästan som man glömt mobilen hemma.
Ha de gott/
Ulla

malin sa...

hehe, jag faller ibland in i gnällfållan men blir då snabbt ännu mer gnällig och irriterad. så jag försöker köra på happy thoughts istället, hurtigt va? : D

Unknown sa...

Tack för "godis-bil" kommentaren på min blogg. Du har oväntade bilder också. Roligt med så olika tolkningar av ett och samma ord.

Jenny sa...

Roliga bilder på detta tema!
Gillade han där i mörkret...Han ser ut att ha fått det lite oväntat mörkt runt sej! Haha!

Och toastolen var ju inte så väntad precis där....(:

Jenny

Lena/isklockan sa...

Kul bilder på temat oväntat. Toaletten är ju riktigt bra...Tack för att du kikar in hos mig på fototrissdagen. Lena/isis

Anne-Lie sa...

Behovet av en toa kan ju komma oväntat! Tur att det finns oväntade platser att hitta dem på;-))

B i r g i t t a sa...

Vilket roligt bidrag och första bilden är ju kanon! Den blir min favorit :)