Twingly statistik

onsdag 10 februari 2010

Snön och whiskyn fällde Jah Hollis

Min gamle vän BT har återvänt hem efter vad som verkar vara hans sista arbetsresa ombord på en båt. Efter många år till sjöss tackar han för sig och drar sig tillbaka trots att han ännu inte uppnått pensionsåldern.
I går kväll bjöd han in till lite samkväm över en nyinköpt flaska Talisker och ett par öl och eftersom vi inte setts på drygt en och en halv månad hade vi mycket att avhandla.
Vi kom en försvarlig bit ner i whiskyflaskan innan jag bröt upp och skulle ta mig hem.
Då hade sista bussen redan gått och det blev till att långsamt traska på dåligt skottade och hala trottoarer.
Jag klarade mig nästan hela vägen hem, men jag tror det var kombinationen av en dåligt röjd trottoar och whiskyintaget som blev mitt bokstavliga fall bara några hundra meter hemifrån.
Jag trampade snett och stod på öronen i en snödriva, slog i ena knät och hade en viss möda att komma på fötter igen (jag hoppas verkligen ingen såg mig).
Nu har jag hämtat mig efter det äventyret och tänker inte avstå från kvällen quiz på Pickwick. Men nu blir det buss både upp till stan och hem.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

ormbunke sa...

Ja, så kan det gå när inte korken är på.Anita

Thomas O. sa...

Talisker! En klar favorit.

Ankan sa...

Ahh, Talisker, även en av mina favoritwhiskys. Gott.

sinneskatten sa...

whisky och snö är med andra ord ingen bra kombination!