Twingly statistik

fredag 5 februari 2010

Tema fredag 5 februari: Skojigt

Dagens fredagstema hos Sinneskatten ska vara något skojigt.
Och vad som är skojigt är väl väldigt individuellt; det någon tycker är jättekul kan gå någon annan totalt förbi.
Själv är jag nog bättre på att vara skojig i ord än i bild. Mina skojigaste bilder (och de är väldigt få) innehåller väl någon lustig text eller liknande.
Men här hittade jag i alla fall en bild som är lite skojig, eller vad tycker ni?
Ett plus till den som kan säga var bilden är tagen.
Ett känt, omskrivet och omsjunget ställe i Skåne. Kanske är kyrkan däruppe bekant.
Fler bilder på temat hittar ni här.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

18 kommentarer:

NinaVästerplana sa...

Bara på våren annars är jag ofarlig ;-)
Jag går bet på platsen, är dålig på Skåne.... enda stället jag kommer på är Ven, om nu det är svenskt??? Natten är sen o jag har hjärnsläpp...
Smile
Nina

Hedwig sa...

Jag hade inte heller så många skojiga bilder, är lik dig, sätter hellre lite knorr på texten i kombination med en bild.
Din bild är verkligen hemlig, orten kan jag inte gissa. Österlen nånstans...

Anni sa...

♫ jag har bott vid en landsväg i hela mitt liv ♫ - nej den var det inte...

halvskånska - vad hjälper det?

men bilden var rätt skojig!

Mimmi sa...

Du hittade en bra bild till temat ser jag :)
Jag har inte en aning om var det kan vara du har tagit bilden :) jag har inte varit i Skåne mer än 2 gånger och då bara på en snabb tur mellan Danmark och Sverige :)

Husbilen Credo sa...

Hej!
♫♪♪♫♪ tra la la la ... nej kan inte sången och vet därför inte platsen.
Har inga trampaiklaverte foton/ skojiga. men bjöd denna gång på barnbarnet.

Tack för din kommentar.
Ha en bra weekend!
LottaM

Anette sa...

Kan det vara Kivik kanske?
Visst är det olika vad man tycker är skojigt. Jag har en sån som kan börja skratta åt allt möjligt när alla andra inte hittar något kul i situationen.
Kul att klä ut sig kan det vara! /Anette

Erik "Semlan" sa...

Ha, ha, ja det var ett godkänt skojigt foto. Har ingen aning om var fotot är taget, ska bli spännande att få svar senare. Fast jag tolkade temat annorlunda, som du märkte när du tittade in. ;-) Måste fråga om Pariserhjulet som syntes i samband med senaste "gangstermordet" på öppen gata/torg i Malmö. Har Malmö härmat London? Fungerar hjulet, eller är det bara något konstverk?

Marie-Louise sa...

Du är som mig, så många roliga kort hade jag inte. Men det här var helt godkänt tycker jag.Ha en bra dag.

Resa med Herbert sa...

Hej!

Tjejen tycker nog att det är skoj att skoja med dej när du tar fotot av henne.

Och platsen, nä där går jag bet.

Må gott, önskar Irene

Thomas O. sa...

Kan det vara Ravlunda kyrka?

christina sa...

Jag har inte heller så mångs skojiga foton. Jag håller med om att det är väldigt individuellt, beror lite på tidpunkten osv.
Kyrkan vet jag inte vad den heter!

Della sa...

Vilket svårt tema - skojigt. Jag hade ingen skojig bild så där vad jag kunde komma på på rak arm, men du har lyckats.

Jah Hollis sa...

Om någon nu orkar kolla: Visst är det Ven (som tillhör Landskrona kommun). Kyrkan är Sankt Ibbs kyrka som ligger på det omskrivna och omsjungna Backafall.

Ladyinblue sa...

Hej, och tack för kommentaren.
Nej, kan inte säga vart i Skåne detta är.
Jag hade inte mycket att välja på heller, fast när jag såg din så kom jag på att jag har en annan som kanske hade bättre. Men som sagt "smaken är som baken" ;)
Din var bra i alla fall./
Ha en fin kväll/
Ulla

Thomas O. sa...

Katten också. Direkt efter att jag hade skickat iväg min vilda gissning kom jag på att Ven var mera troligt.
Jag var för sen med Ven.

Veronica sa...

Haha, så söt och rolig bild =)

B i r g i t t a sa...

Den tjejen har nog haft skojigt ela dagen och ville låta musklerna vila lite men le ändå ;)

Susanne sa...

Jodå, Sankt Ibbs kyrka känner jag igen.