Twingly statistik

lördag 13 februari 2010

Veckans fönster 71: Berömt

Veckans fönstertema på Susannes fotoblogg: Berömt, är sannerligen ingen enkel uppgift.
Men av en ren händelse snubblade jag över ett motiv när jag varit ute och handlat i dag och på väg hem igen passerade den lokala jourbutiken.
Egentligen är det väl inget fönster i traditionell mening, utan ett igenbommat skyltfönster där man ställer upp diverse prylar utanför.
Men där finns också av någon anledning några affischer för musikarrangemang i Malmö, sådana som varit och sådana som kommer.
Där finns både reggaens store demonproducent Lee "Scratch" Perry som väl närmast var den som introducerade Bob Marley för världen och där finns Rod Stewart, en av popmusikens riktigt berömda namn.
Inte så snyggt som Susannes kyrkokupol som man kan sitta och studera hur länge som helst, men rätt fyndigt om jag får säga det själv.
Och det får jag ju.
Fler fönster på veckans tema finns här.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , ,

5 kommentarer:

Susanne sa...

Rod Stewart och Lee Perry på ett jourbutikfönster. Berömt så det förslår. Det jag mest slås av är den så tidstypiska röran med diverse attiraljer utanför. Om tjugo år är detta historia, tror jag.

Susanne sa...

Och så ser jag en liten motsägelse i öppettiderna: "Öppet alla dagar 8-22" med stora bokstäver. Och så inom parentes så att man knappt ser det: "söndagar 9-21". Alla dagar inkluderar alltså inte söndagar.

Rajson sa...

Skönt foto som ger bra kontrast till fleratlet av våra andras pampiga fönster fråm den "andliga" världen. Ditt är rakt på men inte mindre spännande för det!
Ha det gott!

Bitten sa...

Berömt fönster är det verkligen. Och kul bild.

Della sa...

Ja, men det var ju bra! Du hade ögonen med dig.