Twingly statistik

söndag 9 januari 2011

Fototema fredag 7 januari: Titt ut


Saker och ting börjar så smått återvända till det normala efter alla helger kring det gamla årets slut och det nyas början.
Så ock de fototeman som legat nere under helgerna. Till exempel Sinneskatten/Carinas som återvände i fredags med temat Titt ut.
Fredag jobbade jag hela dagen och lördagen tillbringade jag större delen av på Jägersro där det var V75.
Även i dag, söndag, är det jobb som väntar, hela l-å-n-g-a dagen, men jag slänger in ett bidrag innan det är dag att sticka. Bilden är tagen ut genom ett litet balkongfönster i min trappuppgång när jag var på väg att jobba i fredags.
Sedan kom blidvädret och nu är nästan all snön på väg att smälta bort.
Inte mig emot, även om det blir blött och blaskigt; man minimerar i alla fall risken att halka och stå på öronen på trottoarer och gator och bilen som stått begravd under snön tittade plötsligt fram igen.
Fler bilder på temat finns här.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

5 kommentarer:

Pumita sa...

Nej, man kanske inte halkar och slår ihjäl sig men se upp för istapparna. Jo, jag vill också att snön ska försvinna och det gör den i rasande fart just nu.

sinneskatten sa...

Min svärson som bor i samma stad som dig är rollstolsburen så han har haft mäkta problem med all snön...så även min puttande dotter!
Men jag måste väl säga att enligt mig så räcker det nu!
Jag vill ha vår.
Och grattis till din enorma vinst, ska bli spännande att höra allt du ska göra med alla pengarna.

Anni sa...

Ja tänk om du tagit samma utsikt i freags, då hade den allt sett helt annorlunda ut!

Jah Hollis sa...

Den ä-r tagen i fredags. Vid halv-tolvtiden. Sedan blev det mulet och regn.

Erik "Semlan" sa...

Jag hoppas att det mesta av snön hinner smälta bort innan det kommer ny snö. Varit nära att halka omkull. Lyckats hålla mig på benen, men ljumskarna är möra av allt glidande! Tror inte vintern är över ännu. ;-)