Twingly statistik

onsdag 26 januari 2011

Snabb respons på senaste inlägget?

I mitt förra inlägg skrev jag att Malmös rykte som ett Sveriges Chicago är betydligt överdrivet och att det för det mesta går lugnt till här, även nattetid.
Jag vet inte om det var någon som läst inlägget och ville bemöta på ett handgripligt sätt.
Men under natten när jag, trots envist ihållande hosta, sov gott, passade någon på att kasta in vad som tros vara en handgranat i en lägenhet i Kirseberg, inte så där väldigt långt från där jag bor.
Jag märkte som sagt inget av det som enligt beskrivningen i tidningen ska ha varit "en kraftig explosion" och märkligt nog ska en av dem som sov i lägenheten inte ens ha vaknat av smällen.
Det verkar vara ett och annat för polisen att reda ut i den här historien.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

2 kommentarer:

BP sa...

Dina nattbilder i föregående inlägget var helt underbara - nästan som i Chicago!
Ja man ska inte utmana ödet alltså;-)
Ni har Rosengård och vi har Tensta/Rinkeby samt Alby med omnejd. Nu bor jag inte där men åker ofta till Tensta för att köpa världens bästa grönsaker som rika Täby inte ens vet vad det är...

Christer sa...

Inga sömnproblem där inte! :-)