Twingly statistik

lördag 14 april 2007

Guinness hakar på rödölsvågen

Det var den i ämnet initierade bloggaren Ankan som hittade det först. Nu ska Guinness haka på vågen av red beer och lansera sitt egna Guinness Red.
Då följer man i Murphy’s spår. Deras röda Irish Red går ju inte av för hackor och det finns nu i det ordinarie sortimentet på mitt stamställe (precis som Murphy’s Stout).
Senast jag var i Dublin testade jag Beamish Red på Peter’s Pub och det var väl så gott som de andra röda jag testat.
Så kom igen bara Guinness, ni har mycket att leva upp till om ni ska få mig att dricka av ert röda öl när det väl dyker upp här.

Jah Hollis

3 kommentarer:

Ankan sa...

OM, det dyker upp. Det är ju knappt att det går att få tag i Guinness Cold i Svea Rike.

Jah Hollis sa...

Den varianten finns på The Shamrock Inn i Köpenhamn. Bara en halvtimme härifrån.

Ankan sa...

En del har det bra med andra ord.

Jag tror att den kan finnas på The Dubliner här i storbyn, men jag är inte säker.