Twingly statistik

måndag 9 april 2007

Inte ska konstnärerna s-u-g-a på ramarna?

Konstrundorna i Skåne är i full sving under påsken och det sägs att vissa av de deltagande konstnärerna säljer så mycket under denna period att de är försörjda resten av året.
Men att det fortfarande är hårda ekonomiska papper för många förstår man av denna artikel i Sydsvenskan.
Jag vet inte om det är en avsiktlig ordvits men det verkar inte vara något bra sätt att överleva ”att suga på ramarna.” Det kan inte finnas så mycket näring i dom?
Det vore väl bättre att köpa mat för pengarna och att använda ramarna till att rama in konstverken med.
Nej, det är för tidigt på morgonen, annandag påsk till och med, för att försöka vara rolig. Den hårda verkligheten tränger på: två lediga dagar bara susade förbi medan tidningshögar, dammråttor och annat
växer här hemma.
Och nu är det två dagars jobb igen samtidigt som jag en av dem ska till tandläkaren för kontroll av gaddarna.
Och då har jag inte hunnit med min deklaration, bara konstaterat att Anders Borg vill ha 12 000 (tolvtusen!) tillbaka av mina surt förvärvade pengar.
Ja, det är roligt nästan jämt!

Jah Hollis

Inga kommentarer: