Twingly statistik

torsdag 26 april 2007

Sms har tagit the quiz från quizzandet

Ja, det gick åt skogen i kvällens quiz, fastän vi tyckte vi gjorde bra ifrån oss. Ett okänt lag vann och det var bara Spitfire Psychopaths (som tycks ha problem med att hålla bloggen igång) som, av old school-lagen, noterades bland de bästa.
Naturligtvis tror man då att de här lagen som dyker upp och vinner en enstaka gång fuskar. Det är ett internationellt problem:

Is it true that 'Text Messaging Is Destroying The Pub Quiz As We Know It' was really a working title for Rings Around The World?

No. This came about after an NME journo saw the phrase written on an ideas wall in the studio, though it was never intended as an album title. It was coined after Gruff received a text from a friend whose pub quiz team was stuck on a particularly devious mindbender. According to the texter, the question was: "What was the name of the drummer in The Who?"


Så även om mina vänner Super Furry Animals (som en söndag på KB i Malmö bidrog till min dåliga hörsel) backar lite här, tror jag (vet jag) att det förekommer fusk i quizzandet.
Trummisen i The Who hette för övrigt Keith Moon.
Det klarade jag utan sms-hjälp.

Jah Hollis

Inga kommentarer: