Twingly statistik

lördag 21 april 2007

Jättelampan i Malmö har dykt upp igen


Den kom som en överraskning någon gång inför julen förra året tror jag, den jättestora bordslampan som stod på Stortorget. En bit in på det nya året dök den så, med sin stora vita skärm, upp på Värnhemstorget precis vid skejtarnas favorittillhåll.
Så bara försvann den, och stadsträdgårdsmästaren, som visst har ansvaret för lampan var mycket hemlighetsfull om dess vidare öden och äventyr.
Nu har den plockats fram igen.
Och det verkar som om den kommer allt närmare mig, för nu står den på Kirsebergs torg bara några kvarter från mitt käll. Och den har fått en ny skärm i någon mörkrosa färg med bilder av människor tryckta i svart på.
Jag tror den här lampan är en riktig glädjespridare, det tyckte i alla fall den äldre dam jag pratade med när jag tog mina bilder på lampan. Och där var flera och beundrade den.
Mera sådant här i Malmö, tack!

Jah Hollis

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!

Vi är på jakt efter en bild på den jättelampa som B. Fribergs Segelmakeri var med och tillverkade. Företaget ska bygga upp en liten webbsida och behöver bildmaterial, och denna bild skulle kunna vara en bra kandidat.

Vi uppger givetvis dig som fotograf och länkar till dig (om du så önskar).

Intresserad?


mvh
Edvin Sandberg

Sign4U, Malmö

Anonym sa...

Hoppsan, glömde emailadressen! :-)

edvin(snabel-a)sign4u.se

Anonym sa...

Hej! Jag har faktiskt samma fråga som föregående inlägg. Jag skulle nämligen behöva en bild på jättelampan till min uppsats om gatukonst (inom landskapsarkitektprogrammet). Skulle det vara ok att jag använde din bild och angav dig som fotograf (om du vill)? Maila mig gärna och säg om det är ok eller inte, eller om du har någon fråga! stina_hellqvist@hotmail.com. Tack på förhand!
/Stina