Twingly statistik

lördag 11 juli 2009

Ett grönt fönster från en puttinuttig stad

Egentligen orkar jag inte vara med i förmånga fotoutmaningar och för många fototeman.
Men jag gillar mycket av det man får se på Susannes fotoblogg och denna veckan ska jag skicka in ett bidrag till hennes fönstertema som är Ett grönt fönster
Ja, det är så att jag har haft en bild liggande några veckor utan att veta hur jag ska få in den på min blogg.
Jag tycker själv den är ganska fin - det är ett spontanfoto jag tog under en promenad - och vill inte slösa bort den i något sammanhang där den inte hör hemma.

Men det finns ett (ja, flera om man tittar närmare) grönt fönster på huset.
Och vill ni se flera gröna fönster ska nu klicka
här. För övrigt är min bild tagen i en stad där det finns många små puttinuttiga kvarter.
Kan någon gissa vilken det är?

Ja, det är en skånsk stad.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

11 kommentarer:

Ninni sa...

Men du har ju lyckats med konststycket att hitta ett åtminstone till vissa delar grönt fönster! Snyggt! Roligt att du är med i Veckans fönster också men visst kan det bli för mycket av det goda ibland. Tiden och inspirationen räcker inte riktigt till. Jag är alldeles för dålig på Skåne för att våga mig på en gissning. Tycker att det är fint på de flesta ställen i ditt landskap.
Jag har njutit av dina Kebnekaijseklipp...och blivit väldigt nostalgisk. Tänk, viss musik saker glömmer man bort hur bra man tyckte den var då. Jag skulle gärna ha sett dem idag...
Hoppas konserten blir bra!

annette sa...

Grattis! Du hittade ett vldigt vackert grönt fönster, hela huset ser så fint ut, förstår att Du inte vill slösa bort den här bilden, men i fönstertemat hos Susanne passade den här bilden väldigt bra.

Vet inte riktigt var Du är, men jag gissar på Ystad!

Ha det så bra!

annette

B i r g i t t a sa...

Vilket fönsterfynd du hittat! Både glasgrönt och karmgrönt - dessutom ett idylliskt hus.
ha en skön söndag!

Susanne sa...

Men, välkommen till Veckans fönster med ditt gröna fönster, som jag tycker passar mycket bra in i temat. Dessutom gillar jag de harmonierande färgerna: den röda dörren, den gula väggen, det gröna fönstret och sedan, som rosen på tårtan, den något ljusare röda cykeln med sin svarta korg.

Staden vill jag, liksom annette, ha till Ystad, som jag känner som den mest puttinuttiga staden i Skåne. Och visst är det så att du jobbar där? Om jag har läst rätt mellan dina bloggrader.

christina sa...

Visst är det sött! Riktigt grönt och det är kul att du är med! Men visst är det många utmaningar och det är inte alltid man har något toppenbidrag. Men ibland känns det rätt som med ditt fönster. /ha det gott Christina

Alla smutsiga detaljer sa...

Jag tänker inte gissa men bilden är väldigt fin.

vivan sa...

Konstigt att min kommentar bara försvann....

Du har fått med allt i ditt foto!
Grönt, och skönt!
Kramen!

Kan det vara Ystad??

Anna tassar in.. sa...

Du vilket spontanfoto sedan..riktigt härligt och att det är i Ystad du varit känns självklart..

Perfekt till temat du..

Jah Hollis sa...

Jamenvisst är det lilla Ystad, stan där jag jobbar.
Och Kebnekaise var toppen (om man får vitsa till det så).

Klarabella sa...

Mysigt hus med grönt fönster! I Skartofta-huset var det gröna fönster förut, men nu är de ju vita (Intresseklubben antecknar). Jag hade tänkt gissa på Ystad men jag såg att du redan hade sagt svaret, hehe.

Ingrid sa...

Vilken fin bild och inte bara för att fönstret är grönt. Bilden av huset med den fina cyklen utanför, det är riktigt bra.

/Ingrid