Twingly statistik

fredag 24 juli 2009

"Typiskt svenskt sommarväder", var det ja!


Fredag och första semesterveckan går in på upploppet.

Jag är kvar hemma i Malmö, utan några som helst fasta planer på att ge mig iväg längre än till Smålandskusten så småningom.
Problemet är att det redan känns att semestern kommer att vara för kort. Och det beror väl på att jag redan tidigare mer eller mindre tvingats ta ut en del av den.
Och att vintern och våren varit långa och jobbiga och att det inte finns mycket som tyder på någon lättnad i arbetsbelastningen i höst.
Vad som däremot inte tycks avvika från den vanliga lunken är mitt semesterväder. "Typiskt svenskt sommarväder", förklarar en meteorolog för Sydsvenskan.
Jotack, det har både gassat på, varit kvalmigt, åskat och spöregnat. Och det är änsålänge endast denna fredag.
Man får väl drömma sig bort till The California Sun. Och då till The Rivieras "originalcover" som i alla fall jag gillar bättre än Ramones sönderspelade variant.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Mikael K sa...

Håller med om Rivieras sväng. Deras toner liksom förlänger semestern.