Twingly statistik

fredag 17 juli 2009

Quizkvällen bjöd på en del överraskningar

I går var det quiz igen, men jag var (något förvånanade) den ende av de mest quizande medlemmarna i laget som var där. Till min glädje var det andra som ville vara med och tävla, ett par numera mer sällsynta lagmedlemmar och ett par ur deras släkt som var och hälsade på i Malmö var på plats på Pickwick.
Nu gick ju inte själva quizet så bra; vi hamnade i klungan efter vinnartrion. Men vi hade trevligt i alla fall och kunde sitta ute i den varma kvällen och diskutera en radda mer eller mindre intressanta ämnen och en och annan överraskande nyhet.
Dessutom dök en annan bekant upp och försökte få mig att ta upp basspelandet igen för att dra igång någon musikalisk idé som jag känner att jag nog måste tacka nej till.
Även om tanken på att lira lite igen inte känns helt fel i sig.
En lurig quizfråga vi inte klarade: Where on a woman´s body do you find a bindi?
Försök svara utan att googla!
På tal om kvinnor. Jag cyklar så gott som alltid på mina färder inom Malmö stad
Något sådant här har jag aldrig råkat ut för, men jag skulle kanske kunna vara ett tänkbart byte på mina ensliga turer hem från quizet.
Huga!

Jah Hollis

PS. Den ovanligt snygga HD:n på bilden stod parkerad bland hundratals cyklar vid Mölleplatsen när Little Feat spelade i tisdags. DS.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

I pannan?

Jah Hollis sa...

Varför var du inte med i vårt lag?