Twingly statistik

fredag 10 juli 2009

Fredagsfärger 10 juli: Grå och grön

Jag skulle kunna ta en ny bild bara genom att sticka ut kameran genom fönstret just nu: gröna träd och lite gråaktig himmel skulle fastna på minneskortet.
Men jag har lite bråttom eftersom det är en jobbfredag och i stället får ni se vad jag ser varje dag när åker till jobbet.
Den grå E65:an och de gröna fälten vid sidorna om (den här årstiden i alla fall) och så en grön långtradare (det kan vara andra färger på dom med :-) som man får ligga och masa bakom till det kommer ett omkörningsfält. Hå-hå, ja-ja!
Ha en fin helg!
Och fler bidrag till Fredagfärger hittar ni här.

Jah Hollis

PS. Stön! Jag lade in bilden i för litet format och hinner inte ändra tillbaka tillbaka det nu. Men ni kan klicka på den så blir den större (hoppas jag). DS.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

19 kommentarer:

Sussa sa...

De kan vara riktigt irriterande bromsklossar de där! Men jag måste säga att jag tycker det är värre när personbilar inte "vågar" upp i tillåten hastighet när det är "enfiligt" o mitträcke. Det är blodtryckshöjande!
Det är då man måste lugna sig genom att titta sig runt på omgivningen o på alla vackra färger! Med viss begränsning - man kan ju bli den där bromklossen själv ;-)

Amanda sa...

Dagsfärskt foto! Den gröna bilen ser man tydligt mot vägbanan. Fälten kan jag ana att de finns. Ha en bra helg. /Amanda

Resa med Herbert sa...

Hej!

Fin bild med klara och härliga färger. Jo då det gick bra att klicka på bilden.

Oinspirerad bild, skriver du, men nä det tycker jag inte, det krävs väl att ha inspiration för att fota när man kör bil ;)

Må gott, önskar Irene

Nukke sa...

Himmelen är så vacker blå i bilden. Det kan hända att redan söndag är mycket solig igen. Ha så trevlig veckoslut !

Anna Carin Ahlander sa...

När man haft semester har jag iblad fått stanna vid vägkanten och tänka "VALIUM" för alla stolliga trafikanter som är i vägen när man som yrkesförare vill fram.. Mycket bra "inspirerad" bild!

B i r g i t t a sa...

Det var ett riktigt grönt lastbils- ... vad heter det? och vägen är så grå så.

Della sa...

Bilden passar bra på tema, grönt och grått är väl precis vad man ser om man är ute och kör på vägarna nu.

Anonym sa...

Inget fel på den bilden inte. Istället en kul tolkning.

Mats sa...

Jag är imponerad av pendlare - alla sätt att hålla uppe humöret är bra!

Vindkraftverk!

Monkan sa...

Ja jag tycker att det här var ett klart bättre alternativ än gröna träd. Läcker bild.

Men... Det var väl inte föraren själv som fotade...?!

Jah Hollis sa...

Klart att jag tagit bilden själv! Allvar!

Anonym sa...

Jag suuugs med i vinddraget...

Carina sa...

Men det var en cool bild på grönt och grått vill jag lova!!!
mvh
carina

Lissen sa...

Vad ofta du är på den här motorvägen Jah! Hoppas du får semester snart!
Dom rätta färgerna finns ju där på din bild! Här har varit regn och rusk också, grått, grått!!!

princexswe sa...

Klockren bild på dagens tema. Klart och fint foto.

christina sa...

Även detta kan bli en vacker bild! /christina

ASSA sa...

Kult bilde!
Og herlige farger :)

Mattias sa...

Finns det nån form av hockeyintresse hos ägarn till den här bloggen?

Pialotta sa...

Ja du, det är lite grågrönt nu lite var stans i vårt land. Jag vill ha mer sol och lagomvärme.. strandturer o bad i lagom varmt vatten..