Twingly statistik

lördag 25 juli 2009

Fredagsfärger 24 juli: Svart, vit och röd

När jag gav mig ut på fredagskvällen för att kolla in Möllevångsfestivalen och träffa lite folk, hade det fortfarande inte kommit upp några nya fredagsfärger.
När jag sedan kom hem på natten, hade jag inte riktigt energi nog kvar att lägga in någon bild, fastän jag såg att det nu skulle vara svart, vitt och rött i bilden; en färgkombination som säkert passar in på ett antal fotbolls- och hockeylag (Malmö Redhawks till exempel).
Men nu när jag piggnat till(?) på lördagen blir det en bild på Kenny Håkansson, supergitarristen som nyligen under en vecka var och spelade två gånger i Malmö: först med Kebnekaise och sedan med Dag Vag.
Bilden är från Dag Vag-konserten och det lär inte vara så svårt att hitta såväl svart som rött och vitt i den. Fler bilder på detta färgtema hittar ni via Fredagsfärger.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

15 kommentarer:

Jo sa...

Najs med konsert och festival! Jag hade ett lite lugnare motiv, jag. Nämligen en stickning :) Men den hade rätt färger iallafall!

Carina sa...

Cool bild, man känner vibbarna från konserten...vi har ju Piteå dansar och ler nu och den i början av augusti är det Luleå kalaset...
jo visst kan du få ett smakprov på "dikterna"
gå in på www.diktpoesi.blogspot.com
där finns början av poesi/tankar när jag var både ung och vacker!!!hehe...
/Carina

Anonym sa...

Härligt gung...

Resa med Herbert sa...

Hej!

Härlig bild med lite ös i, snyggt.

Må gott, önskar Irene

Anonym sa...

Kul med bilder med människor på, annras fotar vi ju mest natur och olika pryttlar. Snyggt.
Försökte hitta gränden i Helsingör på en satellitbild/karta, mern lyckades inte. Otroligt hur detaljrika de ändå är.

Ingrid sa...

Efter din fråga så var jag tvungen att titta efter och huga... gamla pepparkakor.... dom är slängda nu. Får köpa andra godare kakor och lägga i.
Kram Ingrid

Ingrid sa...

oj jag glömde att säga din bild var lite tuffare än min men du hade färgerna med.
Kram igen Ingrid

ASSA sa...

Et riktig nostalgisk og flott bilde!

Ønsker en fortsatt god helg!

Ingrid sa...

Det var väl ett utmärkt foto till fredagens färgtema. /Ingrid

Anonym sa...

Dag Vag... Festival är skoj, snart brakar det loss även i min lilla stad. Förhoppningsvis får jag se Thåström.

mats sa...

Men är det egentligen inte mer silver?

Och nu är vi långt inne i proggens hemliga rum...

Pialotta sa...

Ja du det där blev ju riktigt bra med bilden och färgerna precis de rätta.. Dag Vag, det var en stund sedan jag såg dom:-)

foto CHIP sa...

Han ser ut att spela en lugn melodi eller är det självsäkerheten som lyser igenom. Han kan det han gör förstår jag.
Må så gott!

Nukke sa...

Det är så trevligt att höra bra music live. Bra snapshot !

Anonym sa...

Snygg bild och färgerna stämmer också med temat. Om gitarristen har jag ingen åsikt, är dålig på musik över huvudtaget.

/Avsändare Margareta bildgatan