Twingly statistik

söndag 19 juli 2009

Veckans fönster 42: Rött

Ja, här kommer mitt fönster. Bättre sent än aldrig heter det, och jag hoppas det inte är för sent för att någon ska se mitt bidrag till veckans fönsterutmaning på Susannes fotoblogg.
Min tanke bakom denna bild är, att alla (nästan i alla fall) försöker hitta något rätt så estetiskt tilltalande när de presenterar ett fönsterbidrag. Så jag visar något som väl knappast kan kallas estetiskt tilltalande, men som är en del av stadsbilden.
Skånepågarnas lågpris ligger inte så långt ifrån där jag bor, i Kirseberg i Malmö, och från början var det nog ett par Skånepågar som öppnade jourbutiken.
Då var filmen över butikens fönster grön, men en av de senare ägarna valde att ändra till rött och lite gult, färger som väl associerar mer till den skånska flaggan, kanske.
Någon speciell "lågprislinje" har jag för övrigt aldrig noterat i denna butik.
Fler, och säkert mycket vackrare, röda fönster hittar ni här.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

8 kommentarer:

Carina sa...

Får man tycka att bilen är fräckare än ditt fönster ;)
Tack för att du påpekade min "dåliga" adress i temat :)

Jah Hollis sa...

Det får man tycka. Och den är medvetet en del av bilden. Observera också att den står i handikapprutan. Typisk handikappbil.

foto CHIP sa...

Du behövde inte använda PS-färg - här var det väldigt rött :)

Susanne sa...

Så tidstypiskt ändå. Ger mig sjutton på att om hundra år så tillhör miljöer som den här något man försöker bevara.

Bilen på handikappplatsen gör bilden speciell och får mig att tänka till lite extra och undra över varför den står så.

Maria Berg sa...

Undra HUR mycket handikapad den där personen är so har parkerat där....?

Gillar idé med det röda fönstret, å heja SKÅNE!
/MB

Amanda sa...

Det är klart att jag tittar in på ditt bidrag, då du har gett mig en kommentar. Rött är förvisso tillsammans med gult, skånskt. Rött är också netsatta priser och rea, jag vet inte vad affären själv tänkt sig. De som snor åt sig en parkeringsplats för handikappade borde få dubbla böter. /Amanda

Ninni sa...

:D Jag gillar ditt val av fönster och också din text!
Bilförarens handikapp är kanske inte fysiskt...;)

vivan sa...

Ditt fönster är så rött det kan bli...klurigt med den röda bilen på handikapsrutan!
Kramen!