Twingly statistik

måndag 6 juli 2009

Tillbaka till gruvan igen

I fredags var jag på stranden på bilden ovan, nedanför Stenshuvuds nationalpark på Österlen, och badade tillsammans med mitt gudbarn. Sedan for vi genom det sommarfagra Skåne hem till hennes föräldrar och hade en sådan där härlig grillkväll med god mat och uppesittning i värmen utomhus ända till efter midnatt.
Nu är det måndag och dags att dra till jobbet igen. Värmen har dämpats något, men det är ju inte så man längtar till sitt arbete när det är så här.
Men detta är det sista arbetspasset för min del innan den riktiga semestern börjar.
På kvällen nästa måndag kan jag åka hem från jobbet och veta att det dröjer fem veckor innan jag ska tillbaka.
Men nu tänker jag också på alla de stackars kineser som blir offer för sina egna paranoida politiska ledare. Det är märkligt att dessa ledare och deras hantlangare inte klarar av att ge sitt folk den frihet de har rätt till, utan i stället väljer att ta livet av sina egna medborgare.
Avskyvärt är bara förnamnet.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

1 kommentar:

Alla smutsiga detaljer sa...

Hoppas du får nerförsbacke till semestern och angående det där med politiska ledare och Kina, visst är det märkligt att det allt som oftas är de egna medborgarna de är mest rädda för...