Twingly statistik

onsdag 8 juli 2009

Supande och sommartorka

Det verkar osvikligt: varje år vid den här tiden sätter den stora nyhetstorkan in på den svenska nyhetsfronten.
Tidningar, och numera webbsajter, tv och radio fyller sitt utrymme med rätt ointressanta och krystade saker.
Det är nu de som normalt inte skulle fått speciellt mycket uppmärksamhet kan få det i media. (Det borde vara guldläge för alla konspirationsteoretiker som säger att "media bara döljer den stora sanningen för oss alla". Kom igen nu och lobba för de stora sanningarna bara ni känner till.)
Vill man vara lite cynisk, och det kan man med gott samvete när det gäller mycket av våra media, kan man säga att Michael Jacksons död kom i det rätta ögonblicket.
Den Skånska tidningsjätten Sydsvenskan toppar just nu sin webbsajt med den sensationella nyheten att var tionde student "super för mycket".
Min första tanke var: Å, tusan inte fler!
Sen började jag undra, "för mycket"?
Då borde man också kunna "supa för lite" eller kanske "precis lagom".
Ja, det gäller ju att hitta en balans i tillvaron.
För övrigt har jag nu fem arbetsdagar kvar till semestern.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

7 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

Ja verkligen, själv har jag problem med spriten - jag dricker verkligen både för lite och för sällan....

Mikael K sa...

Konspirationteoretikern inom mig tror att "för mycket" kan röra sig om att studenterna ställer upp och halsar för någonting. "Mycket" kan vara utomjordiskt, hemligt, ja, omstörtande på något vis.
Sydsvenskan har ett scoop på gång, hick ;)

Thomas O. sa...

Och varje sommar är det samma visa: nästan varenda tidning måste ha någon artikel om nakenbad. Man kittlar "sensationsnerven" och hoppas att läsaren skall förfasa sig. Och så visar man bilder på kända kvinnor som råkar visa brösten när de solar sig. Hu!

Cumulunimbus sa...

Där ser man, visste varken om att senaste natten var speciell eller att studenter drack sprit... Naivt av mig! Blir dock inspirerad att helt enkelt styra upp mitt eget drickande till helgen för att kompensera den övriga torkan :)

Eva Nygren sa...

Man märker verkligen torkan, Jah, håller med dig. Sydsvenskan är ynklig just nu. Har tagit ett tillfälligt abonnemang på DN över helgerna i en månad - lite skillnad. Där får man mer för pengarna!

Jah Hollis sa...

Eva: Fast mest för pengarna få man hos Bo Ohlsson i Tomelilla. ;-)
http://www.bo-ohlsson.se/

Nat0 sa...

Sommartorka.. hähä då måste de ju dricka mer :P