Twingly statistik

onsdag 29 juli 2009

Pete Doherty på KB, kan det vara något?


Nu känns det som om den saffrans semesterförkylningen är på väg att ge med sig.
Man ska visserligen inte ropa hej och så vidare, men det verkar som om det är läge att gå på quiz i kväll, även om det finns risk att eländet kommer tillbaka.
Annars är det inte mycket med semesterkänslan nu. Fyra veckor som jag hade kvar (och där en och en halv snart är avverkade) känns som om de inte räcker till på långa vägar.
Vad jag skulle ha behövt är en time out på ett halvår.
Men jag får väl se fram emot december då den brittiska popens enfant terrible, Pete Doherty, ska gästa Malmö och KB med sitt band.
Jag kan inte låta bli att känna sympati för denne stundtals ooganiserade men mycket talangfulle musiker och låtskrivare. Dessvärre har hans privatliv ofta överskuggat hans musikaliska insatser.
Men han lär ha skärpt till sig och gjorde av allt att döma en bra spelning på Peace & Lovefestivalen nu i sommar. Jag kan se honom lite som en underskattad arvtagare till Ray Davies och hans Kinks.
Det kan bli något det när decembermörkret närmar sig bottenläget.
Biljetterna är redan fixade.

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Så skönt att förkylningen gett med sig.

Om Gotlands landshövdings agerande tycker jag inte. Inte ska hon sätta sig över sina tjänstemäns beslut och skapa egna regler! Det är väl ändå likhet inför lagen som ska råda även för Max Hansson (min fd arbetgivare).

Lycka till på quizet ikväll!!

/Ingrid

Jah Hollis sa...

Tack!
Jo, jag instämmer fullt och fast med dig där.
Förkylningen märks nu bara i form av ett och annat efterskalv, alltså en jättenysning då och då. :-)

Sånger från nedre botten sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.