Twingly statistik

torsdag 18 februari 2010

En prövning att vara kund hos Eon


Tillförseln av varmvatten till mitt hus, ja det är ju inte mitt men jag bor där, sker med något slags röranslutning och en anordning som ska se till att det finns ett jämnt flöde av vatten till duschen och till kökskranen.
Ansvaret för att detta ska fungera ligger på det tyska megabolaget Eon som får betalt av oss för detta. Rejält betalt.
Nu har vi en tid haft antingen skållhett vatten eller fisljummet vatten i kranarna. I går stängdes vattnet av helt och hållet och när jag strax efter midnatt kom hem från konserten satt det en lapp i trapphuset där det stod att Eon varit och "tittat på" vår varmvattensanläggning och att man ska fixa problemet i dag, torsdag.
Tittat på det? Varför passade man inte på att laga det direkt när man ändå var där?
Nu, klockan elva torsdag förmiddag, finns det fortfarande inget vatten i kranarna.
Undrar om Eons överbetalda direktörer skulle vilja ha det så hemma i sina lyxvillor eller om man vill ha det så på sina företagskontor?
Nej, detta sketna storbolag fungerar som andra storbolag: råkar man missa en betalning till dem blir det ett herrans liv, men själva kan de tydligen ta fett betalt och ändå slappa hur mycket som helst med servicen.
Botten är bara förnamnet!

Jah Hollis

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Alla smutsiga detaljer sa...

Usch och fy, kräv hyresavdrag - det finns säkert någon regel om sådant i ditt kontrakt!

Jah Hollis sa...

Jag bor i bostadsrätt, så det funkar inte. Alla i huset drabbades dessutom.

Kundombudsmannen, E.ON sa...

Hej Kundombudsmannen på E.ON här.

Jag beklagar verkligen situationen.

Mitt jobb handlar om att se till så att E.ON agerar på ett schysst och kundvänligt sätt. Det är det enda som skapar förtroende.

Givetvis ska E.ON ta ansvar för och åtgärda eventuella brister i värmeleveransen.

Som jag förstår dig är bostadsrättsföreningen kund hos E.ON. Jag hjälper gärna dig och dina grannar att reda ut det som hänt.

Kundombudsmannen nås på 040-25 50 25 eller genom att maila på kundombudsmannen@eon.se

Med vänlig hälsning Thomas Gustafsson, Kundombudsman på E.ON

Alla smutsiga detaljer sa...

Då har väl föreningen något avtal med någon så att föreningen kan kräva något tillbaka. För dom stålarna kan föreningen bjuda sina medlemmar på fest.