Twingly statistik

lördag 23 oktober 2010

En afton med John Cleese, kan det vara något?



Malmö verkar vara staden på mångas läppar nu, men inte av den anledning man som Malmöbo kanske skulle ha kunnat önska sig.

Nej, nu pratas det om skjutande och om en eventuell "laserman" som smyger runt i mörkret därute och vill...
Ja, vadå?

Jag ska inte bidra med ytterligare spekulationer eller funderingar kring detta. Det finns så många andra som skriver och spekulerar kring det som pågår.
Och jag har en känsla av de flesta som höjer rösten i sorlet egentligen inte vet ett dugg mer än jag vet. Jag vet inte hur man kan slå fast att det ens rör sig om en enda person, eller ens en man.
Nej, just nu funderar jag på hur det ska bli att se John Cleese livs levande på scenen i Malmös konserthus. Dit ska jag i kväll för att se hans enmansföreställning som han turnerar med i Sverige nu.
Märkligt nog tycks det inte ha varit något större pådrag inför Malmöbesöket; jag vet folk som brukar hålla sig informerade som inte ens vet om att Basil Fawlty kommer till stan.
Men jag var tidigt ute och skaffade biljetter, som inte var billiga, och kommer att kunna studera denne legendariske komiker från tredje bänkraden i konserthuset.
Jag lovar återkomma med en rapport om hur det var.

Jah Hollis

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

BP sa...

Jo du, till och med BBC rapporterade om Lasermannen i Malmö. Konstigt Sverige kommer alltid med på BBC när det händer något negativt...
John Cleese - Gud vad jag är a v i s. Fawlty Towers är ju den bästa serien ever:-))))

sinneskatten sa...

Väntar med spänning på hur det var.
Jag skrattar bara jag tänker på den mannen i Fawlty Towers...

ormbunke sa...

Hoppas kvällen blev lyckad. Tyvärr får man nog va duktig på engelska när man inte får det översatt för att få ut det mesta av hans föreställning.Ha de gott. Anita

Olga T sa...

Jaså du var också där igår. Vad tyckte du då? Jag hade nog lite för höga förväntningar. Han var bättre förr om man säger så. Men nu har man ju sett honom live och det är ju inte fy skam att ha sett världens bäste komiker från rad 3!!